کد خبر: ۱۶۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 23
این گیاه به صورت خودرو در بسیاری از مناطق جنگلی و شهری وجود دارد و به عنوان یک گیاه دارویی توسط مردم آسیا، آفریقا، اروپا و حتی بومیان استرالیایی از قرن‌های پیش استفاده می‌شده است
شفا آنلاین>تغذیه>یکی از مفید‌ترین گیاهان دارویی که بسیاری از افراد با خواص آن آشنایی ندارند خرفه است که مصرف آن سبب درمان بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین؛  گیاه خرفه دارای خواص سلامتی فراوان است و می‌تواند برای کمک به کاهش وزن، تقویت و سلامت قلب، افزایش رشد کودکان، جلوگیری از ابتلا به سرطان‌های دستگاه گوارش، سلامت پوست، تقویت قدرت بینایی، استحکام استخوان‌ها و بهبود گردش خون مورد استفاده قرار گیرد.

این گیاه به صورت خودرو در بسیاری از مناطق جنگلی و شهری وجود دارد و به عنوان یک گیاه دارویی توسط مردم آسیا، آفریقا، اروپا و حتی بومیان استرالیایی از قرن‌های پیش استفاده می‌شده است.

معمولا گیاه خرفه را همراه با سالاد، سوپ، به صورت خام، به عنوان طعم دهنده گوشت و یا به عنوان یک ماده تزئینی در نان‌های شیرینی در بسیاری از کشور‌ها استفاده می‌کنند.

به دلیل دارا بودن انواع آنتی اکسیدان(Antioxidants) ها، رنگدانه هایی  همچون ریتالین، ویتامین‌ A و Cمصرف این سبزی می‌تواند از ایجاد رادیکال‌های آزاد در بدن و ابتلا به انواع سرطان‌ها جلوگیری کند.

همچنین غنی بودن این گیاه از مواد معدنی همچون کلسیم، منیزیم، آهن و منگنز می‌تواند سبب تقویت و استحکام استخوان‌ها و جلوگیری از بروز پوکی استخوان(Osteoporosis) شود.

از دیگر مواد معدنی مفید در این گیاه پتاسیم و امگا سه است که هر2 برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید هستند و علاوه بر کمک به ترمیم زخم ها، حفظ الکترولیت بدن، جلوگیری از بالا رفتن کلسترول خون، مانع از بروز سکته مغزی(stroke) و حمله قلبی در فرد می‌شوند.

یکی از مفید‌ترین خواص گیاه خرفه کمک به جلوگیری از افزایش وزن است و چنانچه افراد به طور منظم روزانه از این سبزی در رژیم غذایی خود استفاده کنند به تناسب اندام مورد نظر خود دست می‌یابند.

گیاه خرفه یک درمان طبیعی و بسیار موثر برای درمان مشکلات پوستی از جمله آکنه و جوش صورت، چین و چروک و کم آبی است و به ویژه نوجوانان و جوانانی که دچار مشکل آکنه صورت هستند می‌توانند از این سبزی به عنوان یک مکمل درمانی استفاده کنند.

با وجود تمامی مزایای گیاه خرفه چنانچه دچار آلرژی غذایی هستید بهتراست ابتدا تست آلرژی برای این سبزی را انجام داده سپس آن را مصرف کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: