کد خبر: ۱۶۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - 2017July 24
عوامل باکتریایی که در سیستم دفاعی مغز رسوخ کرده و نورونهای عصبی را آلوده می کنند در شکل گیری و پیشرفت آلزایمر نقش اساسی را ایفا می کنند و حالا دانشمندان به آن به عنوان راهکاری مؤثر برای درک بهتر این بیماری و کشف شیوه های نوین برای درمان آن نگاه می کنند.
شفا آنلاین: مغز بیماران مبتلا به آلزایمر < آلزایمر>در مقایسه با انسانهای سالم دارای باکتریهای بیشتری است. این تازه ترین مطالعه در زمینه شناخت و تلاش برای درمان یکی از سخت ترین بیماریهای عصر حاضر به شمار می آید.

به گزارش شفا آنلاین:تحقیقات جدید نشان می دهد عوامل باکتریایی که در سیستم دفاعی مغز رسوخ کرده و نورونهای عصبی را آلوده می کنند در شکل گیری و پیشرفت آلزایمر نقش اساسی را ایفا می کنند و حالا دانشمندان به آن به عنوان راهکاری مؤثر برای درک بهتر این بیماری و کشف شیوه های نوین برای درمان آن نگاه می کنند.

دانشمندان در بررسیهایی که بر روی مغز بیماران آلزایمری فوت کرده انجام دادند متوجه تغییراتی در انواع باکتریها و شمار آنها شده اند که با مغز افراد سالم تفاوتهای زیادی را نشان می دهد. از نگاه دانشمندان، این تفاوتها می تواند کلید اصلی حل معمای شکل گیری و پیشرفت آلزایمر در مغز باشد.

دانشمندان از دانشگاه بریستول بریتانیا به این باور رسیده اند که به احتمال فراوان میان شمار این باکتریها و تورم نورونی ارتباطی وجود دارد حال آنکه از نگاه پزشکی، تورم نورونی با توسعه آلزایمر در ارتباط است.

دیوید امری یکی از این دانشمندان است که می گوید:  معمولا در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر، نشانه هایی از تورم نورنی دیده می شود و بسیاری از دانشمندان تصور می کنند این نکته می تواند عامل اصلی بروز و توسعه آلزایمر باشد. بر اثر پیشرفت این وضعیت، نورونهای مغزی تحلیل رفته و در نهایت از بین می روند.

دانشمندان علوم پزشکی به این نتیجه رسیده اند که تورم نورونی در مغز می تواند واکنشی به وجود باکتریها در این نقطه از بدن باشد.

در حال حاضر آلزایمر یکی از نگران کننده ترین بیماریها در دنیا به شمار می آید که از هر 10 فرد بالای 65 سال، یک نفر به آن مبتلاست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: