کد خبر: ۱۵۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۶ - 2017July 22
این ممنوعیت تردد برای تمامی خودرو های فرسوده شامل خودروهای سنگین، سبک، شخصی، عمومی و دولتی در تهران خواهد بود
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیر عامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور گفت: تردد خودروهای فرسوده در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا (LEZ) در حال حاضر در تهران ممنوع است.

به گزارش شفا آنلاین،سعید قیصر افزود:این ممنوعیت تردد برای تمامی خودرو های فرسوده شامل خودروهای سنگین، سبک، شخصی، عمومی و دولتی در تهران خواهد بود.

وی ادامه داد: خودروهای فاقد معاینه فنی و خودرو های فرسوده در محدوده اجرای طرح زوج و فرد در شهر تهران توسط دوربین های مجهز در سیستم سیمفا(سامانه یکپارچه معاینه فنی کشور)شناسایی و اعمال قانون خواهند شد.

قیصر گفت : در حال حاضر ممنوعیت تردد خودرو های فرسوده به دلیل مجهزبودن دوربین ها در تهران اجرا می شود و چنانچه دیگر کلان شهر ها نیز به این دوربین ها مجهز شوند این ممنوعیت اعمال خواهد شد.

وی اضافه کرد: پیش بینی شده است که در تبریز هم بعد از تهران به عنوان دومین شهر به سیستم سیمفا متصل و این ممنوعیت درآینده اجرا شود.

مدیر اجرایی امور معاینه فنی کشور در خصوص تردد موتور سیکلت های کاربراتوری نیز گفت : تا کنون معاینه فنی برای موتور سیکلت ها قطعی نبود، اما در حال حاضر این امر اجباری شده است.

وی ادامه داد: تمام وسایل نقلیه باید برای گرفتن معاینه فنی مراجعه کنند و معاینه فنی داشته باشند اما درحال حاضر ضوابطی برای منع تردد این گونه موتورسیکلت ها وجود ندارد ،اما پلیس باید مانع تردد آنها شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: