کد خبر: ۱۵۹۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۹ - ۳۰ تير ۱۳۹۶ - 2017July 21
درپاسخ به سوالات اختصاصی خبرنگارشفاآنلاین مطرح شد:
شفاآنلاین:وزیربهداشت همزمان با آخرین دقایق رای گیری هفتمین انتخابات نظام پزشکی ضمن حضوردرمحل برگزاری انتخابات نظام پزشکی تهران ودرواکنش به لغو انتخابات الکترونیکی گفت:بهتر بود این کار برای اولین بار به درستی انجام می شد.ضمن اینکه باید مجریان برگزاری انتخابات پاسخگو باشند.
دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه هفتمین انتخابات سازمان نظام پزشکی درپاسخ به پرسش اختصاصی خبرنگارشفاآنلاین درباره احتمال ابطال انتخابات به دلیل عدم رای‌گیری الکترونیکی گفت: پیشی‌بینی شده بود که در رای‌گیری الکترونیک مشکلاتی چه در حین روند اخذ رای و چه هک‌شدن سایت وجود داشته باشد که به همین دلیل هیات نظارت بر امتخابات هر دو مسیر را طی کرد و محل اخذ رای حضوری در سراسر کشور پیش‌بینی شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بهتر بود این کار برای اولین بار به درستی انجام می شد، تصریح کرد: باید مجریان برگزاری انتخابات پاسخگو باشند اما باید یکی از دو راه طی می‌شد و از همان ساعات اولیه برای اطمینان بیشتر و برای صیانت از آرا تصمیم به لغو رای‌گیری الکترونیکی گرفته شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: معاونت درمان وزارت‌بهداشت مجری این طرح است و هیات نظارت بر حسب قانون تصمیم‌گیرنده است و حکم آنها لازم‌الاجرا است. از تمدید ساعت انتخابات تا بررسی اعتراضات بر عهده هیات نظارت است. در این هیات نیز نمایندگانی از دادستانی، وزارت کشور و مجلس حضور دارند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ای کاش می‌توانستند کار را درست انجام دهند، گفت: خوشبختانه امسال با مشارکت بیشتر جامعه پزشکی درانتخابات روبرو بودیم و استقبال بهتر از دوره‌های قبل بوده است.

وی درباره تمدید زمان انتخابات گفت: همه این تصمیمات منوط به هیات نظارت بر انتخابات است. آیین‌نامه و قوانین لازم نیز بر انتخابات حاکم است. شاید علاقه‌مندی ما تمدید باشد همان‌طور که آقای زالی نیز پیشنهاد دادند اما هیات نظارت به عنوان مجری طرح باید این پیشنهادات را بپذیرد یا رد کند. البته معاونت درمان نیز پیشنهاداتی داشت اما آنچه مهم است اجرای قانون و تبعیت همه ما از آن است.

وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال شفاآنلاین که برخی کاندیداها ادعای تقلب در انتخابات را دارند، گفت: هر کسی مسئول حرفی است که می‌زند. البته قانون واضح است و نیازی نیست خود را به زحمت بیاندازیم. کسانی هم که معترض هستند قانون محل رسیدگی به اعتراضات آنهاست و می‌توانند اعتراض خود را از طریق قانونی پیگیری کنند.

او در پاسخ به این سوال که حضور فهرست‌های مختلف باعث سیاسی‌شدن سازمان نظام پزشکی نمی‌شود، گفت: سازمان نظام پزشکی یک سازمان کاملا صنفی است و جامعه‌پزشکی هم نگاه سیاسی ندارد. البته ممکن است عده‌ای علاقه‌مند باشند جامعه پزشکی را وارد دسته‌بندی‌های سیاسی کنند که با توجه به ماموریتی که دارد و آن هم مراقبت از سلامت مردم است صرف‌نظر از هر مذهب، ملیت، نژاد و طبقه اجتماعی که دارند.

هاشمی در پایان گفت: من بین فهرست‌ها فرد سیاسی ندیدم بلکه همه افرادی هستند که علاقه‌مند به پیشرفت جامعه پزشکی هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: