کد خبر: ۱۵۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۶ - 2017July 17
حمید چراغی اظهارداشت: این ادعا که عنوان می شود کمبود پرستار داریم یا خیر، هنوز اثبات نشده و تاکنون منابع و ماخذ در این زمینه ارائه نداده اند که نشان بدهد کمبود پرستار داریم.
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تهران، گفت: سهم پرستاری از طرح تحول سلامت تنها یک دستگاه «مایکرویو» بوده است.

به گزارش  شفاآنلاین، حمید چراغی صبح دوشنبه در همایش بزرگ نقد و بررسی طرح تربیت پرستار بیمارستانی که در سالن فردوسی برگزار شد، اظهارداشت: این ادعا که عنوان می شود کمبود پرستار داریم یا خیر، هنوز اثبات نشده و تاکنون منابع و ماخذ در این زمینه ارائه نداده اند که نشان بدهد کمبود پرستار داریم.

وی با عنوان این مطلب که همواره اعلام می کنند بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار پرستار کمبود داریم، گفت: نظام پرستاری تهران در مکاتباتی که با ۱۸۸ مرکز درمانی تهران، بیمارستان ها و دانشکده های پرستاری و مدیران پرستاری داشته است، هیچ کدام پاسخی به ما نداده اند.

دبیر شورای عالی سازمان نظام پرستاری،(High Council of Nursing Organization) از نبود بانک اطلاعاتی در حوزه پرستاری به عنوان یک ضعف نام برد و افزود: نبود بانک اطلاعاتی پرستاران، باعث می شود بعضا طرح هایی اجرا شود که با التهاباتی برای پرستاری همراه است.

چراغی ادامه داد: در چند سال اخیر تنها عنوان «مشکل پرستاری» مورد تاکید دوستان در وزارت بهداشت بوده است، بدون اینکه بخواهند راهکاری ارائه بدهند.

وی با بیان این مطلب که پرستاری تنها در گام چهارم طرح تحول سلامت دیده شده است، گفت: در این گام، موضوع ساماندهی اتاق استراحت و پاویون پرستاری مورد تاکید قرار گرفته و عنوان شد که برای هر بیمارستان ۱۰ میلیون تومان اختصاص می یابد که اتاق پرستاران ساماندهی شود.

چراغی با طرح این سئوال که این اعتبار کجا هزینه شده است، افزود: در تهران فقط یک «مایکرویو» به پرستاری رسیده و پرستاران روی زمین می خوابند.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تهران با عنوان این مطلب که هنوز در تعریف کمبود پرستار مشکل داریم، ادامه داد: در حالی که بیمارستان ها در تهران با کمترین امکانات فعالیت می کنند، به صورت اجباری به آنها گفته شده که درخواست آموزش پرستار در کنکور ۹۶ آورده شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: