کد خبر: ۱۵۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۶ - 2017July 12
در کنگره بیستم آخرین دستاوردهای علمی در زمینه موضوعات مختلف حوزه اپتومتری ارائه می شود و بیش از 2 هزار و 500 اپتومتریست کشور می توانند اطلاعات خود را به روز کنند
شفا آنلاین>سلامت>دبیر اجرایی بیستمین کنگره علمی اپتومتری ایران با اعلام برگزاری این کنگره در روزهای هشتم تا دهم شهریور ماه گفت: در کنگره بیستم آخرین دستاوردهای علمی در زمینه موضوعات مختلف حوزه اپتومتری ارائه می شود و بیش از 2 هزار و 500 اپتومتریست کشور می توانند اطلاعات خود را به روز کنند.

به گزارش شفا آنلاین، ناصر صادقپور اظهار کرد: با توجه به قوانین حوزه پزشکی اپتومتریست ها باید هر ساله اطلاعات تخصصی خود را به روز کنند، از این رو هدف از برگزاری این کنگره آشنایی متخصصان این رشته با آخرین دستاوردها و پژوهش ها در زمینه علوم بینایی و اپتومتری(Optoelectric) در داخل و خارج کشور، تبادل اطلاعات علمی و تجربیات کلینیکی، آشنایی با جدیدترین دستگاه های تشخیصی و روز دنیا در حیطه معاینات چشمی و اپتومتری و تبادل نظر برای حل مشکلات حرفه ای و چالش های ایجاد شده است.

وی در خصوص محورهای تخصصی این کنگره که به همت دانشگاه های علوم پزشکی(Medical science) شهید بهشتی، شهید بهشتی، مشهد و زاهدان و جامعه اپتومتری ایران برگزار می شود، گفت: با توجه به ابداعات جدید در ساخت انواع لنزهای تماسی یکی از اصلی ترین مباحث، آشنایی با لنزها و روش های تجویز و مزایای آنها نسبت به لنزهای تماسی رایج است.

صادقپور افزود: ارائه اطلاعات جدید در زمینه دستگاه های تشخیصی و مورد استفاده در فعالیت های پاراکلینیکی و عدسی های طبی و آفتابی از دیگر برنامه های این کنگره است.

دبیر اجرایی کنگره افزود: از مهمترین مشخصه های کنگره امسال پیش بینی حضور فعال اپتومتریست ها از سراسر کشور نسبت به سال های گذشته است و از آنجا که رشته اپتومتری همپوشانی کمتری با رشته های دیگر دارد، معمولا گروه هدف شرکت کننده در کنگره مقاطع مختلف فارغ التحصیلان اپتومتری را تشکیل می دهند.

وی افزود: تمام تلاش اپتومتریست ها، حضور موثر در نظام سلامت(Health) کشور در حوزه بینایی است در همین راستا اپتومتریست ها با ارائه خدمات تخصصی به آحاد جامعه اقدامات شایسته ای در سنوات گذشته داشته اند که از جمله آن شرکت در طرح تشخیص تنبلی چشم است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: