کد خبر: ۱۵۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۶ - 2017July 11
وزیر بهداشت تشریح کرد:
سید حسن هاشمی بیان کرد: طی 4 سال گذشته اقداماتی در حوزه سلامت اجرا شده است که در طول تاریخ بی نظیر بوده است و در طول تاریخ وزارت بهداشت هیچ گاه این تعداد از نخبگان، عالمان و برجستگان نظام سلامت در ستاد وزارت بهداشت و مدیریت استانی به کار گرفته نشده اند.
شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اقدامات دولت در حوزه سلامت کشور را بی نظیر خواند و گفت: انقلابی بی نظیر در تاریخ نظام سلامت ایران رخ داده است و مردم امیدوار شده اند، نگذاریم با جو سازی و اتهام زنی مردم نا امید شوند.

به گزارش شفاآنلاین،سید حسن هاشمی روز سه شنبه در مراسم جشنواره عمران سلامت در سالن اجلاس سران که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: از اینکه برای آخرین بار در دولت یازدهم گزارشی از فعالیت های حوزه سلامت ارائه می کنم خوشحالم . طی 4 سال گذشته اقداماتی در حوزه سلامت اجرا شده است که در طول تاریخ بی نظیر بوده است و در طول تاریخ وزارت بهداشت هیچ گاه این تعداد از نخبگان، عالمان و برجستگان نظام سلامت در ستاد وزارت بهداشت و مدیریت استانی به کار گرفته نشده اند.
وی اضافه کرد: مسئولان وزارت بهداشت در حوزه های مختلف و روسا و مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی در 4 سال گذشته عاشقانه و خالصانه زندگی خود را وقف انقلاب و طرحی بزرگ در تاریخ این سرزمین کردند که با نام طرح تحول سلامت رضایت 80 درصدی مردم و به ویژه محرومان و مستضعفان را از خدمات دولت فراهم کرد و نتیجه آن در انتخابات ریاست جمهوری به خوبی نمایان شد.
هاشمی افزود: در اجرای طرح تحول سلامت گروه های مختلفی از جمله روسای دانشگاه های علوم پزشکی، نمایندگان مجلس، نمایندگان مقام معظم رهبری در استان ها، استانداران، مسئولان معاونت ها و ادارات وزارت بهداشت و برخی شرکا از سازمان دیگر که با حوزه سلامت مرتبط بودند، همکاری کردند که جمعی از آنان در اجلاس امروز حضور دارند.
وی ادامه داد: طرح تحول سلامت با هدف کاهش هزینه های مردم در مراکز بهداشتی و درمانی، افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت در ایران، توسعه زیر ساخت های بهداشتی و درمانی طراحی و اجرا شد.
وی گفت: برای اجرای هدف اول که کاهش هزینه های درمانی مردم بود، پنج هزار میلیارد تومان هزینه شد و هزینه های مردم در مراکز درمانی دولتی از 40 درصد به کمتر از 8 درصد کاهش یافت و کل پرداخت از جیب مردم در ایران که در ابتدای دولت یازدهم 55 درصد و جزو بدترین شاخص ها در جهان بود به 40 درصد کاهش پیدا کرد و کاهش 15 درصدی پرداختی مردم برای سلامت در یک دوره دولت، اقدامی بزرگ و بی سابقه است به خصوص اینکه می دانیم برای هر یک درصد کاهش هزینه های مردم باید 790 میلیارد تومان هزینه کنیم.
هاشمی اضافه کرد: گرچه پرداخت از جیب مردم به 40 درصد در این دولت کاهش یافت اما هدف گذاری وزارت بهداشت و قانون رسیدن به سهم 25 درصدی مردم برای پرداخت از جیب در نظام سلامت است که هنوز با آن فاصله داریم و می دانیم که در کشورهای پیشرفته میزان پرداخت از جیب مردم برای سلامت زیر 20 درصد است.
وی افزود: هدف دیگر طرح تحول سلامت، برقراری عدالت در نظام سلامت بود که در این مسیر برای نخستین بار و پس از 20 سال قانون بیمه همگانی اجرا شد و همه ایرانیان به ویژه محرومان فاقد دفترچه خدمات درمانی بیمه شدند و علاوه بر روستاییان 11 میلیون نفر جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
وزیر بهداشت اضافه کرد: در این مدت 12 هزار پزشک و 30 هزار کارشناس مراقبت سلامت به مراکز بهداشتی و درمانی کشور اضافه شد و 2 هزار و 500 میلیارد تومان تجهیزات جدید در مراکز درمانی کشور افزوده شد و با این اقدامات بخش عمده ای از رنج و درد مردم در حوزه سلامت التیام پیدا کرد و مردم به اصلاح امور در این حوزه امیدوار شدند.

*انقلابی در بیمارستان سازی ایران
هاشمی ادامه داد: سومین هدف طرح تحول سلامت نوسازی مراکز بهداشتی و درمانی بود که به اعتراف کسانی که 30 سال در این حوزه فعالیت کرده اند در سه سال گذشته انقلابی در حوزه عمرانی نظام سلامت اتفاق افتاده است.
وی افزود: در سه سال گذشته 18 هزار خانه بهداشت، نوسازی و تجهیز شد، 2.5 میلیون متر مربع فضای بیمارستانی بازسازی و نوسازی شد و 21 هزار تخت بیمارستانی جدید ساخته، تجهیز و راه اندازی شد.
وی افزود: در ابتدای دولت قول ایجاد 21 هزار تخت بیمارستانی جدید را به مردم دادیم ولی امروز به عدد 25 هزار تخت بیمارستانی جدید دست پیدا کرده ایم. علاوه بر آن پنج هزار مرکز بهداشتی نیز ساخته و راه اندازی شده است و 5 هزار و 500 طرح عمرانی دیگر نیز در حال ساخت داریم که تا سال آینده به بهره برداری می رسند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: