کد خبر: ۱۵۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۲۰ تير ۱۳۹۶ - 2017July 11
سونوگرافی واژینال برای تشخیص بیماری‌های کیست‌ تخمدان، عفونت لگنی، فیبرویید، نواقص مادرزادی جنین، بارداری خارج رحمی، سقط جنین، جفت سرراهی یا سرطان اندام‌های تولیدمثلی به کار می‌رود. سونوگرافی واژینال را خانم‌ها می‌توانند در هر سنی و در تمام طول دوره قاعدگی و حتی دوران بارداری و یائسگی انجام دهند البته به شرطی که باکره نباشند.
شفا آنلاین:یکی از کاربران پرسیده‌اند که اگر نیاز به انجام سونوگرافی واژینال باشد، خونریزی هنگام عادت ماهیانه، تاثیری بر تصویر سونوگرافی و تشخیص دارد؟



به گزارش شفا آنلاین:سونوگرافی واژینال<Vaginal ultrasound> برای تشخیص بیماری‌های کیست‌ تخمدان، عفونت لگنی، فیبرویید، نواقص مادرزادی جنین، بارداری خارج رحمی، سقط جنین، جفت سرراهی یا سرطان اندام‌های تولیدمثلی به کار می‌رود. سونوگرافی واژینال را خانم‌ها می‌توانند در هر سنی و در تمام طول دوره قاعدگی و حتی دوران بارداری و یائسگی انجام دهند البته به شرطی که باکره نباشند. در زمان عادت ماهیانه نیز می‌توان این سونوگرافی را انجام داد. البته اگر از تامپون استفاده می‌کنید، حتما پیش از سونوگرافی واژینال باید آن را خارج کرد. مشاهده تصویر رحم و تشخیص وضعیت سلامتی آن، در زمان خونریزی رحم نیز امکان‌پذیر است و می‌توان در زمان عادت ماهیانه یا حتی سایر خونریزی‌های واژینال، برای انجام سونوگرافی واژینال مراجعه کرد.


دکتر آزیتا صفارزاده‌کرمانی، متخصص زنان و زایمان، فوق‌تخصص نازایی و لاپاراسکوپی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: