کد خبر: ۱۵۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۶ - 2017July 10
آخرین وضعیت موسسات مالی اعتباری خصوصا کاسپین و وضعیت سپرده گذاران این موسسه فردا در جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد
شفا آنلاین>بیمه و بانک>عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: آخرین وضعیت موسسات مالی و اعتباری خصوصا کاسپین فردا در جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود.

به گزارش شفا آنلاین،اکبر رنجبرزاده روز دوشنبه اظهار داشت: آخرین وضعیت موسسات مالی اعتباری خصوصا کاسپین و وضعیت سپرده گذاران این موسسه فردا در جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد.

وی افزود: ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی(central bank) نیز فردا در این جلسه حضور می یابد و گزارشی از آخرین اقدامات بانک مرکزی در این باره به نمایندگان ارائه می کند.

فعالیت موسسات غیرمجاز در دهه هفتاد خورشیدی، با دخالت نهادهای مرتبط غیرمرتبط در حوزه پولی و بانکی و اعطای مجوز شکل گرفت و این وضعیت در دهه هشتاد با ناتوانی آنها در نظارت بر موسساتی که مجوزشان را صادر کرده بودند و فقدان مقررات محدودکننده در زمینه فعالیت این موسسات به اوج رسید.

نتیجه این فرآیند، بروز بی انضباطی در نظام پولی و مالی کشور بود به شکلی حضور این موسسات اثرات منفی بر افزایش نرخ سود سپرده ها گذاشت و در برخی موارد بیش از 30 درصد سود به سپرده گذاران پرداخت می شد.

با تصویب قانون تنظیم بازار غیرمتشکل پولی در مجلس شورای اسلامی در سال 83 و تهیه و تصویب آیین نامه های آن تا سال 86، بانک مرکزی از نیمه دوم دهه هشتاد خورشیدی مسئول ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی شد که نتیجه آن مهار رشد بی رویه موسسات غیرمجاز و محدود کردن فعالیت آنها بوده است.

از ابتدای دولت یازدهم ساماندهی موسسات غیرمجاز فعال در نظام پولی و مالی کشور در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است؛ اکنون تنها چهار موسسه فاقد مجوز در حال فعالیتند که این بانک قصد دارد تا پایان امسال پرونده این موسسات را نیز تعیین تکلیف کند.ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
بانک مرکزی ضرب المثل "گوشت را به گربه سپردن "را تداعی می کند . وقتی که بانک مرکزی تسهیلات بانکی مربوط به موسسه کاسپین را که طبق گزارش حسابرسی مستقل 7100 میلیارد تومان می باشد را مبلغ 1400 میلیارد تومان اعلام می کند و درمقابل درخواست توضیح نمایندگان مجلس مبنی بر قصد بانک مرکزی برتصاحب 5700 میلیارد تومان از سپرده های مردم هیچ توضیحی ارائه نمی دهد همان حکایت ضرب المثل فوق است . وقتی که مردم در سال 95 با اعتماد به مجوز بانک مرکزی به شعب با تابلوی موسسه کاسپین مراجعه می کنند که درسردر ان بنر بزرگ مجوز بانک مرکزی نصب شده است و دراین موسسه درفرم قرارداد و با مهر وامضا کاسپین سرمایه های خود را به امانت می گذارند و بانک مرکزی پس از گذشت ماهها اعلام می کند که تمام این کارها صحنه سازی بوده است و شما درواقع در تعاونی منحله فرشتگان در سال 94 سپرده گذاشته اید این یک کلاهبرداری اشکار برای تاراج سپرده های مردم می باشد و به خصوص انکه در مرحله سپرده گذاری در جواب استعلامهای بیشمار سپرده گذاران , بانک مرکزی خود صحت سپرده گذاری در این موسسه مجاز را تایید کرده است.جالب انکه سپرده های مردم در موسسه مجاز کاسپین درسال 95 به بهانه کسری تعاونی منحله فرشتگان در سال 94 به تاراج می رود در حالی که گزارشات حسابرسی مورد تایید بانک مرکزی هیچ کسری را دراین تعاونی درسالهای گذشته نشان نمی دهدو این نیز از جمله اعتراضات نمایندگان مردم می باشد. احتمالا در سالهای اینده ضرب المثل "سپرده خود را به بانک مرکزی سپردن "جایگزین ضرب المثل اول خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: