کد خبر: ۱۵۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۸ تير ۱۳۹۶ - 2017July 09
اصغر سلیمی درباره افزایش مقاومت های میکروبی به آنتی بیوتیک ها و ضرورت رصد نسخ پزشکان، گفت: معضل افزایش مقاومت آنتی بیوتیک ها از چند سال قبل مطرح شده که تاکنون راه حلی برای ساماندهی تجویزهای پزشکان برای کنترل مصرف آن صورت نگرفته است.
شفاآنلاین>سلامت>نماینده مردم سمیرم در مجلس با انتقاد از رتبه نخست ایران در مصرف آنتی بیوتیک ها، گفت: وزارت بهداشت برنامه ریزی دقیقی را برای کاهش تجویز آنتی‌بیوتیک در نسخه‌ها در دستور کار دارد.

به گزارش شفاآنلاین،اصغر سلیمی درباره افزایش مقاومت های میکروبی به آنتی بیوتیک ها و ضرورت رصد نسخ پزشکان، افزود: معضل افزایش مقاومت آنتی بیوتیک ها از چند سال قبل مطرح شده که تاکنون راه حلی برای ساماندهی تجویزهای پزشکان برای کنترل مصرف آن صورت نگرفته است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی(parliament)، ادامه داد: یکی از راهکارها آن است که با نظارت بر عملکرد نسخ پزشکان، تجویز داروها رصد شده و در صورت روند غیرمنطقی این تحویزها به پزشک تذکرات لازم داده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: متاسفانه در درمان برخی از بیماری ها نخستین داروی آنتی بیوتیک هایی که تجویز می شود آمپول پلی سیلین است که اغلب در مراکز خصوصی نیز چنین تجویزهایی صورت می گیرد.

وی یادآور شد: از سوی دیگر در بین بیماران نیز چنین فرهنگی باب شده تا از پزشک درخواست تجویز آنتی بیوتیک دارند و خواستار مصرف آن هستند و همین موارد باعث شده کشورما در بالاترین رده مصرف آنتی بیوتیک ها قرار گیرد.

سلیمی با بیان اینکه وزارت بهداشت(ministry of health) باید نظارت دقیقی بر نسخ پزشکان داشته باشند، تصریح کرد: وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی باید نسبت به تجویزهای پزشکان بررسی های لازم را انجام دهند و به پزشکانی که خارج از ضوابط اقدام به تجویز نامتعارف دارو می کنند برخورد شده و مانع پرداخت مطالبات آنها شوند، که خوشبختانه اقدامات جدیدی در این حوزه در دستور کار وزارتخانه است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، گفت: اگر قرار باشد همچنان مصرف آنتی بیوتیک ها افزایش یابد، میزان مقاومت نیز بیشتر شده لذا ناچار به استفاده از داروهای جدیدی هستیم که اثرگذاری کمتر و هم قیمت بالایی دارند لذا می طلبد برنامه ریزی دقیقی در این زمینه صورت گیرد.خانه ملت



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: