کد خبر: ۱۵۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۶ - 2017July 08
کنگره بین المللی دانش اعتیاد از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران و سازمان بهزیستی کشور 22 تا 24 شهریورماه امسال در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار خواهد شد
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از برگزاری یازدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد در شهریور ماه سال جاری خبر داد و گفت: این کنگره یکی از بزرگ ترین رویدادهای علمی کشور و منطقه به شمار می رود.

به گزارش شفا آنلاین، محسن روشن پژوه روز شنبه در نشست خبری این کنگره افزود: با توجه به لزوم ایجاد بستری مناسب برای گفتمانی سازنده و تعامل بیشتر اندیشمندان حوزه اعتیاد در گروه های مختلف و ارتباط موثر آنان با تصمیم گیرندگان، تسهیل و تقویت تبدیل نتایج طرح های علمی به کاربردهای عملی و در واقع ورود نتایج پژوهش ها از درون گزارش های کتابخوانی به بستر جامعه و اتخاذ تدابیر آینده نگرانه، «گفتمان اجتماعی، ترجمان دانش و جهت گیری‌های آینده»‌ به عنوان محور اصلی کنگره در سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: یازدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد(Addiction) طی یک دهه گذشته، مشارکت جمع زیادی از مسئولان، دست‌اندرکاران، ارائه دهندگان خدمت و فعالان حوزه کنترل و کاهش اعتیاد و حتی عموم مردم را نیز به خود جلب کرده است.

او تاکیدکرد: این کنگره در دو سطح ملی و بین‌المللی به همراه پنل های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی در موضوعات مختلف از جمله علوم پایه، بالینی،‌ انسانی، اجتماعی و‌ حقوق در مرکز همایش های بین‌المللی رازی تهران، برگزار خواهد شد.

روشن پژوه همچنین با اشاره به همزمانی برگزاری یازدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد با آغاز نخستین سال دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و برنامه ششم توسعه، گفت: لازم است به اعتیاد به عنوان یکی از اولویت های اصلی سلامت و آسیب های اجتماعی(Social harm) کشور بیش از گذشته پرداخته شود.

وی ادامه داد:‌ این کنگره فرصت مغتنمی خواهد بود تا صاحبنظران، پژوهشگران و سیاست مداران و دست‌اندرکاران در فضای کاملا علمی، نقطه نظرات ارزشمند و تجربیات خود را در موضوعات مختلف به اشتراک گذاشته و در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد مشارکت کنند.

معاون درمان و پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: پنل‌های طراحی شده و فهرست داوران پیشنهادی این کنگره پس از تصویب در کمیته فنی در برنامه نهایی کنگره، گنجانده و در تمام مستندات و اخبار منتشره منعکس خواهد شد.

روشن پژوه گفت: یازدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران و سازمان بهزیستی کشور 22 تا 24 شهریورماه امسال در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: