کد خبر: ۱۵۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۶ - 2017July 07
تا پنج سال دیگر همه بیماران سرطانی باید بتوانند از فواید اسکن دی‌ ان ‌ای بهره‌مند شوند.
شفا آنلاین>سلامت>مسئولان سلامت در بریتانیا قصد دارند آزمایش ژنتیک را بخشی اصلی از روند درمان سرطان کنند، این آزمایش کمک می‌کند تا برای هر بیمار، درمانی مخصوص او طراحی شود.

به گزارش شفا آنلاین، یک مقام ارشد پزشکی بریتانیا در این خصوص اظهارکرد: تا پنج سال دیگر همه بیماران سرطانی باید بتوانند از فواید اسکن دی‌ ان ‌ای بهره‌مند شوند.

«دیم سالی دیویس» ازمحققان این پژوهش معتقد است:این آزمایش کمک می‌کند تا برای هر بیمار، درمانی مخصوص او طراحی شود.

همچنین محققان دراین پژوهش بیماری را که والدین وی به سرطان(Cancer) مبتلا بوده و خودش نیز 4سال قبل به سرطان روده بزرگ مبتلا شده است را مورد بررسی قرار دادند. او یکی از 31هزار بیماری است که قرار است ژن آنها مورد آزمایش قرار بگیرد.

این بیمار بر این باور است که آزمایش جدید می‌تواند به وی و بیماران دیگر کمک کند تا تشخیص بهتر و درمان بهتر و سریع‌تری داشته باشند.

دیویس می‌گوید که آزمایش ژن هنوز همگانی نشده و به صورت فراگیر انجام نمی‌شود. اما او می‌خواهد تا 5 سال دیگر، آنالیز دی‌ان‌ای بخشی از روند درمان تمام بیماران سرطانی باشد.

دیویس اظهارکرد: اگر ما بتوانیم ژن بیماران را اسکن کنیم، می‌توانیم درمان‌های بهتری برای آنها پیدا کنیم و این امر می‌تواند برای تمام 3 میلیون نفری که در این کشور به بیماری خاص مبتلا هستند مفید باشد.

براساس این گزارش، ژن ما حاوی دستورالعمل کار بدن است و نقص در رمز ژنتیکی(Genetics) باعث بروز بیماری می‌شود، از هر 10 بیمار سرطانی که ژن آنها آنالیز می‌شود، 6 نفر می‌توانند از درمان‌های موثرتر که مخصوص آنها طراحی شده بهره‌مند شوند و از داروهایی استفاده کنند که نارسایی‌های ژنتیکی را در غده‌های سرطانی آنها هدف می‌گیرند.

این داروها به آنها کمک می‌کند که از مضرترین عوارض جانبی شیمی درمانی اجتناب کنند.

هر اسکن در حدود 680 پوند(880 دلار)هزینه دارد که این هزینه به تدریج در حال کمتر شدن بوده و در برخی موارد از آزمایش‌های موجود مانند بافت برداری هم هزینه کمتری دارد.

اما در مورد اطلاعات محرمانه بیماران، سرویس سلامت همگانی بریتانیا می‌گوید می‌تواند از اطلاعات ژنتیکی آنها حفاظت کند.با این وجود هنوز برخی بیماران در این زمینه نگرانی دارند.

سرویس سلامت(Health) همگانی بریتانیا اعلام کرده است که هرگونه استفاده از این اطلاعات محرمانه با رضایت بیماران انجام خواهد شد و آنها به خوبی از این اطلاعات محافظت خواهند کرد.

آنها بر این باورند که لازم است قوانینی وضع شود تا مشخص شود که چه کسی اجازه دسترسی به این اطلاعات را دارد.

محققان می‌گویند که هر چه بیشتر در زمینه DNA اطلاعات به دست می‌آوریم امکان یافتن درمانهای جدید بیشتر می‌شود. در عین حال نگرانی‌ها درباره استفاده از اطلاعات محرمانه باید برطرف شود تا بیماران بتوانند از تمام منافع انقلاب ژنتیکی بهره مند شوند.
برچسب ها: ژنتیک ، سرطان ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: