کد خبر: ۱۵۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۶ - 2017July 07
تحقیق جدید نشان می دهد واکسن های شخصی سازی شده سرطان می تواند تومورهای مهلک را در بیماران از بین ببرد
شفا آنلاین>سلامت>محققان با استفاده از پروتئین خاص موجود در تومور هر بیمار سرطانی نوعی واکسن مخصوص برای هر بیمار تولید کردند. آزمایش این واکسن نشان داد احتمال زنده ماندن این بیماران افزایش یافت.

به گزارش شفا آنلاین، تحقیق جدید نشان می دهد واکسن های شخصی سازی شده سرطان می تواند تومورهای مهلک را در بیماران از بین ببرد.

این واکسن های جدید سرطان(Cancer) برخلاف نمونه های قبلی با توجه به پروتئین خاص موجود در تومور هر بیمار شخصی سازی می شود، به همین دلیل از بیمار شدن سلول های سالم جلوگیری می کند.

اوگور شاهین مولف این تحقیق از موسسه بیوفارماسوتیکال نیوتکنولوژی در آلمان می گوید: واکسن(vaccine) در دو مرحله به بیماران مورد آزمایش تزریق شد. پس از این دو مرحله نرخ کلی متااستاتیک یا گسترش سرطان پس از انجام مرحله دوم واکسن بسیار کم بود و در نتیجه احتمال زندگی فرد افزوده شد.

در مطالعه اول محققان مرکز دانا فاربر کنسر در آمریکا به ۶ بیمار ملانوم (تومور با منشا سلول های ملانین دار) که قبلا برای برداشتن تومور عمل جراحی کرده بودند، واکسن را تزریق کردند.

این واکسن ها با توالی DNA سلول های سرطانی و بیمار فرد ساخته شد تا بتواند پروتئین های یگانه موجود در تومور را کشف کند.  سپس با فناوری رایانه ای محققان پیش بینی کردند کدامیک از این پروتئین ها احتمالا دارد پس از واکسن بدن دوباره گسترش یابد.

در مطالعه دوم محققان شرکت بیوفارماسوتیکان نیوتکنولوژی ۱۳ بیمار مبتلا به ملانومی را با پروتئین های خاص واکسینه کردند.

به طور کلی نتایج این تحقیقات نشان داده ۴ نفر از هر ۶ بیمار مبتلا به ملانوم(Melanoma) مرگبار (تومور با منشا سلول های ملانین دار)، سه سال پس از دریافت دو واکسن سرطان، تولید سلول های سرطانی در بدنشان متوقف شده است.

در تحقیقی دیگر  ۸ نفر از ۱۳ بیمار پس از دریافت واکسن دوم نشانگرهای سرطان در بدن آنها کاهش یافته بود. این درحالی است که سرطان در ۵  بیمار دیگر با درمان های اضافی کنترل شده بود.

برچسب ها: سرطان ، واکسن ، ملانوم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: