کد خبر: ۱۵۸۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۶ - 2017July 06
شارلوت هالیدی ۲۳ ساله از کشور استرالیا در ماه آوریل امسال زایمان کرده و فرزند پسری به نام چارلی به دنیا آورده است.چارلی مبتلا به نوع حاد بیماری لب شکری و شکاف در لب و کام است و بلافاصله پس از تولد پزشکان کار درمان و لوله گذاری برای تغذیه او را انجام دادند
شفا آنلاین>سلامت>مادری استرالیایی نوزاد پسری مبتلا به نوع بسیار شدید شکاف لب و کام به دنیا آورده که تا رسیدن به حالت طبیعی جراحی های متعددی نیاز دارد.

به گزارش شفا آنلاین،شارلوت هالیدی ۲۳ ساله از کشور استرالیا در ماه آوریل امسال زایمان کرده و فرزند پسری به نام چارلی به دنیا آورده است.

چارلی مبتلا به نوع حاد بیماری لب شکری و شکاف در لب و کام است و بلافاصله پس از تولد پزشکان کار درمان و لوله گذاری برای تغذیه او را انجام دادند زیرا این کودک قادر به تغذیه از راه دهان نبود.


قرار است نخستین عمل جراحی ترمیمی در یک سالگی بر روی کودک انجام شود و تا آن زمان از طریق لوله تغذیه و بطری شیرخشک مخصوص تغذیه می شود.

مادر کودک از تجربه ترسناک مشاهده فرزند خود با این بیماری سخت می گوید و اعلام کرده است که در طول دوران بارداری نهایت مراقبت از خود را انجام داده است.

خوشبختانه چارلی به جز مشکل لب شکری و اندک اختلالات شنوایی مشکل دیگری ندارد و یک نوزاد کاملاً سالم است، او اکنون به خوبی توسط بطری مخصوص تغذیه می شود و کارشناسان همزمان با افزایش سن او جراحی های ترمیمی را انجام می دهند.

بیماری لب شکری انواع مختلف دارد و تشخیص آن در بسیاری از موارد با سونوگرافی در دوران بارداری انجام می شود، این بیماری به علل مختلف از جمله مصرف کافئین و برخی مواد خوراکی در دوران بارداری ایجاد می شود و نیز عوامل ژنتیکی در بروز آن موثر است.همچنین در این بیماری در دوره جنینی بافت لب و کام کامل نمی شود و همزمان با توسعه جنین رشد سلول های تشکیل دهنده کام تکمیل نمی شود.

کارشناسان امیدوار هستند با انجام جراحی های ترمیمی بتوانند تا حد امکان به بازسازی چهره کودک بپردازند و مشکلات شنوایی او را برطرف کنند.

این کودک در آینده نیاز به گذراندن جلسات گفتار درمانی و نیز جراحی های سنگین و پیچیده برای ارتودنسی و نصب دندان روی فک بالا و پایین خود دارد.




برچسب ها: سلامت ، نوزاد ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: