کد خبر: ۱۵۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۷ تير ۱۳۹۶ - 2017June 28
شفاآنلاین :اعضای هیات مدیره انجمن بیهوشی قلب ایران خواستارملاقات فوری با وزیرتعاون،کار ورفاه اجتماعی شدند.

به گزارش شفاآنلاین دراین نامه خطاب به علی ربیعی آمده است:

یَا أَیُّهَآ ٱلَّذِینَ آمَنُواْ کُونُواْ قَوَّامِینَ للَّهِ شُهَدَآءَ بالْقِسْطِ وَلاَ یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ ْاعدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى
جناب آقای دکتر علی ربیعی                                                                                                                                                      
وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر محترم شورای عالی بیمه سلامت
با اجرای طرح تحول سلامت به عنوان یکی از ارزشمندترین طرح های ملی در جهت ارتقای عدالت اجتماعی و دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی یکی از گروههایی که به شدت درگیر این طرح بوده و خالصانه در اقصی نقاط کشور خدمت کردند، متخصصان و فوق تخصصان بیهوشی بودند. البته بدون شک طرح تحول سلامت با همه فراز و نشیب‌هایش یکی از دستاوردهای ارزشمند نظام سلامت و حتی یکی از دستاوردهای ارزشمند مدیریتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. این طرح هم اکنون سومین سال اجرای خود را سپری می‌کند، کما اینکه با برخی چالش‌های مهم در زمینه تأمین منابع روبروست، اما تعرفه‌های نظام سلامت در طی چند ماه اخیر، بر خلاف روال معمول هر سال با تاخیر اعلام شد. دریغ این که بیشترین کاهش تعرفه برای خدمات رشته بیهوشی در نظر گرفته شد و تقریبا تعرفه تمام خدمات رشته بیهوشی 25 درصد کاهش پیدا کرد. سازمانهای بیمه گر به عنوان تأمین کنندگان منابع مالی طرح تحول سلامت و به دلیل برخی تنگناهای مالی و به جهت حفظ کلیت طرح مجبور شده اند قسمتی از تعرفه‌ها را کاهش دهند، از جمله بخش قابل توجهی از این کاهش به گروه بیهوشی باز گشته که این اقدام یک دغدغه اساسی را به ذهن متبادر می‌کند.
رشته بیهوشی از جمله رشته‌های بسیار حساس پزشکی است که خدمات آن با مرگ و زندگی مردم در ارتباط است و هیچ بیمارستانی بدون حضور متخصص بیهوشی نمی‌تواند به مردم خدمات رسانی کند و خدمات اتاق‌های عمل جراحی، بخش‌های آی سی یو و درمان دردهای حاد و مزمن به حضور متخصص بیهوشی بستگی دارد. همکاران متخصص بیهوشی 24 ساعته در همه نقاط کشور در حال ارائه خدمات به بیماران هستند و بیمارستان یا مرکز درمانی را نمی توان یافت که متخصص بیهوشی برای انجام اعمال جراحی در آنجا حضور نداشته باشد.
به طور مشخص پرسش گروه چهار هزار نفری جامعه بیهوشی از اعضای شورای عالی بیمه که دلسوزانه و عالمانه مسائل را پیگیری می‌کنند این است که سهم گروه بیهوشی از ارائه خدمات سلامت دقیقاً چه میزان است؟ و ما به ازای آن آیا پرداخت‌های فعلی نظام سلامت به همان اندازه ای است که این عزیزان زحمت می کشند؟ جان کلام، مطالبه این جامعه شریف و زحمتکش است که معمولاً هیچگونه ارتباط مالی غیرمتعارف یا خارج از قانون با بیمار ندارند و همزمان یکی از پر استرس ترین رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی را بر عهده دارند این است که به ازای تمام استرس ها، ساعات کاری زیاد و ریسک خطرهایی که این گروه برای هر عمل جراحی متقبل می شوند سهم عادلانه شان از حق الزحمه سلامت برای آنها در نظر گرفته شود. در حالی که همکاران متخصص بیهوشی در طرح تحول سلامت، اگر نگوییم بهترین همکاری را با این طرح ملی داشتند بلا شک یکی از سرآمدترین گروه‌های پزشکی بودند و اکنون انتظار کاهش پرداخت بر خلاف سایر رشته‌ها را ندارند.
از اعضای شورای عالی بیمه که همگی انسانهایی بسیار شریف و مُتَخلَّق به اخلاق هستند، خواهشمندیم در اسرع وقت این فرصت را فراهم آورند که مطالعه تطبیقی منطبق با همه موازین و استانداردهای نظام سلامت انجام شود تا بتوان بهترین و عادلانه ترین تصمیم اتخاذ شود.
متخصصان بیهوشی پایبند به تمامی اصول و ارکان مقدس و قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و مجدداً تصریح می نماییم کاهش تعرفه خدمات بیهوشی سبب رنجیدگی خاطر متخصصان این رشته شده است در حالی که برای حفظ کلیت طرح تحول نظام سلامت لازم است عدالت بین رشته ای رعایت شود.
لذا از جنابعالی خواهشمندیم قبل از اینکه مصوبه 28 خرداد دولت محترم به مرحله اجرا درآید، دستور فرمایید قرار ملاقاتی در اسرع وقت با جنابعالی در حضور نمایندگان جامعه بیهوشی شامل پیش کسوتان رشته بیهوشی و مدیران گروههای بیهوشی دانشگاههای تیپ یک و اعضا و دبیر بورد بیهوشی و مسوولین انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژه ایران و انجمن بیهوشی قلب ایران و انجمن مراقبتهای ویژه ایران و انجمن درد و بیهوشی رژیونال برگزار گردد تا این مشکل در اسرع وقت رفع و رجوع شود و بتوان مستند به کار کارشناسی، متممی بر این مصوبه تهیه کرد.
با سپاس
هیات مدیره انجمن بیهوشی قلب ایران

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نسیم شاهرخی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
1
مظلوم تر از گروه بیهوشی در جامعه پزشکی نیست
مهسا خانلاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
1
بی عدالتی محض است رشته ای با این همه سختی کار واسترس فراوان که کوچکترین کم توجهی باعث وارد امدن بدترین تبعات به بیمار میشود انقدر بهش ظلم شه ولی بقیه رشته ها همه تعرفه افزوده شود در صو رتی که در طی دو سال اخیر کلی از تعر فه های بیهوشی کم شده بود واقعا با چه استدلالی این کار رو میکنند مطمعنن دلسردی زیادی بین متخصصین بیهوشی ایجاد شده که مسلما به نفع هیچ گروهی نیست وپز شکان رو در برخورد بیماران با عمل های سنگین دچار مشکل میکنه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: