کد خبر: ۱۵۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۶ - 2017June 25
مشکلات تیروئید گاهی به تنهایی بروز می‌کند که تحت عنوان کم کاری یا پرکاری تیروئید مطرح می‌شود اما در مواقعی سایر نقاط بدن همچون چشم را نیز گرفتار می‌کند که اصطلاحا تحت عنوان بیماری تیروئیدی گرید از آن ذکر می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>یک فوق تخصص چشم پزشکی با بیان اینکه تیروئید چشمی بیشتر در زنان شایع است مهمترین عامل بیرون زدگی چشم را بیماری تیروئید عنوان و بر لزوم درمان به موقع تأکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین، غلامرضا خاتمی‌نیا، فوق تخصص چشم پزشکی با اشاره به تأثیر بیماری‌های تیروئید بر دیگر اعضای بدن ابراز داشت: مشکلات تیروئید  گاهی به تنهایی بروز می‌کند که تحت عنوان کم کاری یا پرکاری تیروئید مطرح می‌شود اما در مواقعی سایر نقاط بدن همچون چشم را نیز گرفتار می‌کند که اصطلاحا تحت عنوان بیماری تیروئیدی گرید از آن ذکر می‌شود.

این فوق تخصص چشم پزشکی با بیان اینکه در بیماری «تیروئیدی گرید» پلک بیش از حد باز است گفت: این بیماری ناشی از پرکاری تیروئید است که چشم‌ها مقداری بزرگتر دیده می‌شود و بیماران در شب قادر به بستن چشم نیستند و گاهی انحراف چشم نیز به وجود می‌آید اما در صورت تشخیص(Diagnosis) در مراحل اولیه با دارو به مقدار زیادی می‌توان از این بیماری جلوگیری کرد.

خاتمی‌نیا، ضمن اشاره به اینکه بیماری تیروئید چشمی بیشتر در زنان شایع است گفت: در بعضی از مطالعات 8 مورد در مقابل 1 مورد از مردان و در برخی دیگر 4 مورد در زنان و 1 مورد در آقایان دیده می شود.

وی با اشاره به راه‌های درمان تصریح کرد: افرادی که مشکل تیروئید دارند ابتدا باید برای درمان بیماری اقدام کنند و اگر از علائم خفیف همچون خشکی چشم رنج می‌برند باید با قطره و داروهایی که خشکی چشم را برطرف می‌کند مداوا شوند اما در صورت شدت بیماری از کورتون یا عمل جراحی استفاده می‌شود.

این فوق تخصص چشم پزشکی گفت: در صورتی که این افراد مبتلا به انحراف چشم یا باز بودن غیر طبیعی پلک باشند باید عمل جراحی انجام شود اما اولین توصیه به بیماران، درمان پرکاری تیروئید است.

خاتمی‌نیا، با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات انجام شده تاکنون ثابت نشده که بیماری پرکاری تیروئید زمینه ژنتیکی دارد خاطر نشان کرد: البته در بعضی از مناطقی که افراد با کمبود ید مواجه هستند این بیماری بیشتر دیده می‌شود و به نظر می‌رسد کمبود ید بیشترین علت شناخته شده این بیماری است.
برچسب ها: چشم ، سلامت ، تیرویید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: