کد خبر: ۱۵۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۶ - 2017June 23
وزارت بهداشت یمن ضمن هشدار نسبت به خطر شیوع وبا در این کشور، خواستار افزایش تلاش‌های داخلی و کمک‌های بین المللی برای مقابله با این بیماری شد.
شفا آنلاین>سلامت>وزارت بهداشت یمن ضمن هشدار نسبت به خطر شیوع وبا در این کشور، خواستار افزایش تلاش‌های داخلی و کمک‌های بین المللی برای مقابله با این بیماری شد.

به گزارش شفا آنلاین،قائم مقام وزارت بهداشت یمن در بخش خدمات درمانی روز پنجشنه اعلام کرد: در پی ادامه محاصره یمن از سوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی تاکنون یکهزار و 205 نفر بر اثر وبا جان باخته اند و شمار مبتلایان به این بمیاری از 179 هزار نفر فراتر رفته است.

ناصر العرجلی گفت در حال حاضر شمار مبتلایان به وبا 179 هزار و 548 هزار نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه شیوع وبا در صنعا پایتخت و استان های یمن در حال گسترش است، بر لزوم تلاش های داخلی و بین المللی برای مقابله با این بیماری و جلوگیری از گسترش آن تاکید کرد.

‎این مقام یمنی افزود: وبا در یمن محصور نخواهد ماند بلکه به کشورهای مجاور و کل منطقه سرایت خواهد کرد.قائم مقام وزارت بهداشت یمن گفت پیامدهای ناشی از حمله به یمن و محاصره کشور در شیوع و گسترش وبا تاثیر داشته است.

وی افزود: نهادهای بین المللی و در صدر آنها سازمان ملل باید مسئولیت اخلاقی و انسانی خود را در قبال اوضاع وخیم انسانی در یمن که ناشی از ادامه حملات، محاصره و جلوگیری از واردات دارو و تجهیزات پزشکی و کشتار مردم است انجام دهند.

ناصر العرجلی از سازمان ملل، شورای امنیت و نهادهای بین المللی خواست با گشودن فرودگاه بین المللی صنعا زمینه برای ورود کمک‌های درمانی و انتقال بیماران به خارج از کشور فراهم شود.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به حمله نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرد.

پس از قطع روابط دیپلماتیک عربستان با قطر (15 خرداد 96) نظامیان قطری به کار خود در چارچوب ائتلاف موسوم به ائتلاف عربی پایان دادند و خاک یمن را ترک کردند.حمله ائتلاف با هدف بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت صورت گرفت.

این تجاوز نظامی علاوه بر ویرانی تمامی زیرساخت های یمن و کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، مردم این کشور به ویژه کودکان را در معرض گسترش کم سابقه بیماری‌های خطرناک و کشنده از جمله وبا و گرسنگی قرار داده است.
برچسب ها: سلامت ، وبا ، یمن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: