کد خبر: ۱۵۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۶ - 2017June 22
کارشناسان روش جدیدی برای تشخیص تومورهای سرطانی با استفاده از امواج اولتراسوند و در محیط آبی ابداع کرده اند که دقت بسیار بالایی دارد و می تواند تومورهای کوچک و مشکوک به سرطان را به سرعت شناسایی کند.
 شفا آنلاین>سلامت>آزمایش ماموگرافی(Mammography) و دستگاه مورد استفاده این روش تشخیصی، علاوه بر دردناک بودن در برخی موارد پاسخ دقیق به پزشک و بیمار نمی دهد به همین دلیل روش های جدیدی مطرح می شود.

به گزارش شفا آنلاین،کارشناسان روش جدیدی برای تشخیص تومورهای سرطانی با استفاده از امواج اولتراسوند و در محیط آبی ابداع کرده اند که دقت بسیار بالایی دارد و می تواند تومورهای کوچک و مشکوک به سرطان را به سرعت شناسایی کند.

در این روش فرد وارد یک حوضچه آب گرم می شود و دستگاه امواج فراصوت را به سمت وی پخش می کند، این شیوه علاوه بر کم خطر بودن به نسبت روش ماموگرافی(Mammography) کنونی می تواند انواع تومورهای سرطانی حتی در زنانی که دچار بافت سینه متراکم، سرشار از کیست و دارای شیر به دلیل شیردهی هستند را شناسایی کند.
در روش ماموگرافی که امروزه رایج ترین شیوه تشخیص سرطان سینه در زنان است، عکسبرداری از سینه بین دو صفحه عکس رادیولوژی تحت فشار انجام می شود؛ کارشناسان معتقدند از هر 6 زن یک نفر به دلیل اشتباه در تشخیص توسط این دستگاه مجبور به انجام بیوپسی دردناک از سینه می شود یا خطر جدی بیماری در وی تشخیص داده نمی شود.

این شیوه نوین تشخیصی توسط محققان انگلیسی در آزمایشگاه ملی فیزیک  بر روی 20 الی 30 داوطلب انجام شده و نتایج بسیار روشنی در تشخیص ابتلا یا عدم ابتلا به تومور سرطانی در آنها داشته است، همچنین این شیوه به دلیل تفاوت در انجام روند کاری موجب آرامش بیشتر در زنان و جلوگیری از استرس و هیجان در آنها می شود.

بر اساس اظهارات کارشناسان این شیوه تشخیصی باید بیشتر مورد مطالعه قراربگیرد و تا آن زمان که به طور فراگیر در دنیا رایج شود زنان باید حتما معاینات دوره ای و تست ماموگرافی و سونوگرافی بسته به تشخیص پزشک را در بازه های زمانی معین انجام دهند.
برچسب ها: سلامت ، ماموگرافی ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: