کد خبر: ۱۵۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 21
همه می‌دانیم عواملی مانند مصرف میوه و سبزیجات، سیگار نکشیدن و داشتن وزن مناسب به طول عمر بیشتر کمک می‌کنند
شفا آنلاین>سلامت>همه می‌دانیم عواملی مانند مصرف میوه و سبزیجات، سیگار نکشیدن و داشتن وزن مناسب به طول عمر بیشتر کمک می‌کنند، اما راه‌های ساده دیگری هم هستند که می‌توانند بر سال‌های عمر شما بیفزایند؛ ازجمله:

به گزارش شفا آنلاین،براساس مطالعاتی که نتایج آنها در ژورنال Psychological Science منتشر شد خندیدن به پهنای صورت با طول عمر بیشتر ارتباط دارد. محققان می‌گویند حتی پس از کنترل فاکتورهایی مانند سطح تحصیلی و وضعیت تاهل که با طول عمر ارتباط دارند، افرادی که به پهنای صورت می‌خندند نسبت به کسانی که نمی‌خندند یا خنده‌های جزئی دارند، دارای طول عمر بیشتری هستند. بخشی از این موضوع به این علت است که خندیدن سیستم ایمنی را بازسازی، روحیه را تقویت می‌کند و استرس را کاهش می‌دهد.

نخ دندان کشیدن

هرچند در این مورد بحث‌هایی وجود دارد، اما به نظر می‌رسد نخ دندان(dental floss) کشیدن به طور روزانه، بروز التهاب خفیف را کاهش می‌دهد. التهاب خفیف از عوامل افزایش ریسک حمله قلبی و سکته است. همچنین براساس تحقیقات، استفاده از نخ یا خلال دندان در مقایسه با مسواک زدن به تنهایی، ریسک التهاب لثه (تحریک، قرمز شدن و تورم لثه در قسمت‌های اطراف پایه دندان) را کاهش می‌دهد. دلیلش شاید این باشد که نخ دندان کشیدن نه‌تنها شما را از شر ذرات موادغذایی باقیمانده در لای دندان‌ها خلاص می‌کند، بلکه باکتری‌ها را قبل از این که بتوانند سفت و تبدیل به پلاک دندان شوند از بین می‌برد؛ کاری که مسواک زدن آن را انجام نمی‌دهد.

انجمن دندانپزشکی آمریکا برای از بین رفتن پلاک‌هایی که در محدوده میان دندان‌ها تشکیل می‌شوند و با مسواک زدن نمی‌توان آنها را ازبین برد دست‌کم یک بار استفاده از نخ دندان در روز ـ مهم نیست چه زمانی باشد ـ را توصیه می‌کند.

داشتن حالت بدنی بهتر

تنظیم بدن ما به گونه‌ای است که باعث می‌شود قلب و شش‌ها زمانی که ما حالت بدنی خوبی داریم، بهتر کار کنند. دلیلش این است که درست نشستن یا داشتن حالت بدنی مناسب، فشار اضافی را که ماهیچه‌ها و مفاصل باید تحمل کنند، کاهش می‌دهد. یک تحقیق بلندمدت که در دانشگاه لندن روی 4000 مرد انجام شد نشان داد احتمال مرگ بر اثر مشکلات قلبی ـ عروقی یا تنفسی در افرادی که قدشان با افزایش سن کاهش می‌یابد یا به عبارت دیگر حالت بدنی شان با گذشت زمان بدترمی شود، نسبت به کسانی که حالت بدنی خوب خود را حفظ می‌کنند بیشتر است. در یک حالت بدنی مناسب، چانه باید همتراز زمین باشد، شانه‌ها، باسن و زانوها هم راستا باشند و زانوها و پاها رو به جلو قرار داشته باشند.

شستن دست‌ها

شستن دست‌ها راه ساده‌ای برای افزایش طول عمر است. شستن دست‌ها به شیوه نادرست، عامل تقریبا نیمی از بیماری‌های مربوط به مسمومیت غذایی به شمارمی آید. یک مطالعه، آلودگی(Contamination) دست‌های تقریبا نیمی از شرکت‌کنندگان را به میکروب‌هایی که به طور بالقوه به مدفوع مرتبط است، نشان داد. نشان داده شد تعداد کمی از این افراد زمان توصیه شده 20 ثانیه را در شستن دست‌هایشان با آب و صابون مراعات می‌کردند. همچنین شستن پشت دست‌ها، لابه‌لای انگشتان و زیرناخن‌ها از موارد دیگری است که در شستن دست‌ها باید به آنها توجه شود.

برچسب ها: سلامت ، سبزیجات ، ژورنال
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: