کد خبر: ۱۵۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۶ - 2017June 22
محققان اظهار داشتند در بزرگ‌سالان سالخورده که سلامت جسمشان در معرض کاهش است، می‌توانند از بهبود زناشویی خود بهره‌مند شوند
شفا آنلاین:آیا ازدواج شاد، کلیدی برای سلامتی است؟ به گفته محققان دانشگاه میسوری آمریکا، بله.
به‌طورکلی، افراد متاهل در مقایسه با افراد بیوه یا طلاق گرفته، دارای سلامت روانی و جسمانی <Mental and physical health>بیشتری هستند.  


    

به گزارش شفا آنلاین:به دنبال مطالعه انجام‌شده بر روی 700 زوج در طول مدت بیش از 20 سال مشخص شد، سلامت هر یک از طرفین می‌تواند تحت تاثیر هر دو تعامل‌های مثبت و منفی در تمام مراحل ازدواج باشد. محققان گزارش دادند افرادی که ازدواج‌های شاد دارند، در سنین بالاتر به‌احتمال زیاد از سلامتی بیشتری برخوردار هستند. مزایای بهداشتی در رابطه با ازدواج نقش مهمی دارد و می‌تواند سلامت شمارا در طول سال‌ها به‌عنوان یک زوج بهبود بخشد. مشارکت همسرتان می‌تواند رفاه و سلامت شمارا افزایش دهد و میزان استرس شمارا کاهش دهد.
محققان اظهار داشتند در بزرگ‌سالان سالخورده که سلامت جسمشان در معرض کاهش است، می‌توانند از بهبود زناشویی خود بهره‌مند شوند. اگر یک بیماری مزمن دارید، رابطه زناشویی شما می‌تواند بخش مهمی از برنامه درمانتام باشد. درک مسائل بهداشتی شریک و نحوه مدیریت آن‌ها در خانه می‌تواند سلامت هر دو طرف را بهبود بخشد. این موضوع بخصوص هنگامی‌ که شما باهم پیر می شوید، بسیار مهم است.
هر دو طرف می‌تواند با توجه به یکدیگر بیشتر مراقب سلامت خود باشد. توجه بیشتری به همسر خود داشته باشید و ازدواج خود را تقویت کنید تا او را خوشحال کنید. وضعیت ازدواج شما همراه با رژیم غذایی، ورزش و دیگر عادات مربوط به سبک زندگی، نقش کلیدی در سلامتتان دارد.
سپید 
Health Day

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: