کد خبر: ۱۵۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 21
لباس‌های تنگ همچون شلوار جین و لباس‌های زیر تنگ چسبناک که به شکم فشار می‌آورند می‌توانند برای فرد مشکل‌آفرین باشند، مخصوصا وقتی‌که فرد غذاهای زیادی می‌خورد
شفا آنلاین:به‌طورکلی، یک لباس مناسب <Suitable clothes>می‌تواند باعث احساس بهتر نسبت به خودتان شود و حتی شما را شیک‌تر سازد، اما یک لباس نامناسب می‌تواند در بعضی از موارد موجب احساس درد در شما شود و حتی شما را بیمار سازد. به همین دلیل در ادامه به شیوه‌هایی از پوشش یا نوع لباس پوشیدن اشاره می‌کنیم که می‌توانند سلامتی شما را تحت تاثیر قرار دهند.

شلوارهای جین چسبان، شلوارهای تنگ و مسائل گوارشی
به گزارش شفا آنلاین:دکتر جامی کوفمن، متخصص ریفلاکس معده در شهر نیویورک می‌گوید که لباس‌های تنگ همچون شلوار جین و لباس‌های زیر تنگ چسبناک که به شکم فشار می‌آورند می‌توانند برای فرد مشکل‌آفرین باشند، مخصوصا وقتی‌که فرد غذاهای زیادی می‌خورد. فشار روی معده که معروف به فشار داخل معده یا فشار درون شکمی است می‌تواند موجب ریفلاکس اسید معده شود و درنتیجه سوزش سر دل را به بار آورد. دکتر کوفمن می‌گوید که ریفلاکس اسید معده نه‌تنها یک مشکل مرسوم در میان بزرگ‌سال‌های مسن است، بلکه حدود 37 درصد از افراد بین 20 تا 30 سال نیز دچار ریفلاکس اسید معده می‌شوند. علاوه بر این، دکتر کوفمن می‌گوید که حتی اگر یک شخصی مستعد ریفلاکس اسید معده نباشد، ممکن است که در صورت پوشیدن لباس‌های تنگ برای مدت بیش از دو هفته با ریفلاکس اسید معده مواجه شود. دکتر کوفمن می‌گوید که پیراهن‌های چسبناک به سبک سوتین نیز می‌توانند تاثیر مشابهی داشته باشند. دکتر کوفمن می‌گوید: «پوشیدن لباس تنگ به هنگام صرف شام فکر خوبی نیست، مخصوصا اگر دیروقت باشد.» و اگر از لباس‌های زیر چسبناک تنگ یا کمربندهای سفت استفاده می‌کنید، بهتر است که غذاهای چرب کمتر و لقمه‌های کوچک‌تری بردارید تا از خطر ریفلاکس بکاهید و اگر امکانش است پس از خوردن غذا کمربند خود را شل کنید.
لباس‌های زیر چسبناک تنگ و درد عصب
لباس‌هایی همچون لباس‌های زیر تنگ که به‌منظور خوش‌فرم نشان دادن شکم و کاهش برآمدگی آن طراحی‌شده‌اند و همچنین جوراب‌شلواری‌ها نیز مضراتی دارند. دکتر اورلی آویتزور، عصب‌شناس و مشاور پزشکی در شهر نیویورک می‌گوید: «لباس‌های تنگی که به ناحیه تحتانی شکم و ناحیه بالایی ران فشار وارد می‌کنند می‌توانند موجب یک بیماری به نام Meralgia Paresthetica شوند که این بیماری دربرگیرنده التهاب عصب‌های سمت جلویی و بیرونی ران است.» علاوه بر این، دکتر آویتزور می‌گوید: «از سال‌های بسیار قبل از وقوع چنین مشکلی آگاه هستیم و چنین مشکلی را غالبا در زن‌هایی می‌دیدیم که از گن‌ها استفاده می‌کنند. اما امروزه می‌بینیم که دیگر لباس‌های تنگ و چسبناک که تبدیل به مد شده‌اند نیز باعث چنین مشکلی می‌شوند. بنابراین، امروزه چنین مشکلی را بیشتر و بیشتر در نسلی از زن‌ها می‌بینم که سعی در آراسته بودن سرو و وضع خود ازنظر لباس‌دارند.» دکتر آویتزور می‌گوید که از علائم این بیماری می‌توان به احساس سوختگی، درد و مورمور در ران و حساسیت بیش‌ازحد به برخورد دست اشاره کرد.
کراوات‌های سفت، پیراهن‌های تنگ و جریان خون ضعیف
دکتر آویتوز می‌گوید که پوشیدن لباس‌های تنگ می‌تواند سلامتی مردها را نیز تحت تاثیر قرار دهد. اگرچه دکتر آویتزور در طی طبابت خود با چنین چیزی مواجه نشده است، اما نوشته‌های پزشکی نشان می‌دهند که کراوات‌های تنگ می‌توانند منجر به مشکلات جریان خون در گردن شوند. در ژورنال Stroke تحقیقی به چاپ رسید که در آن محققان از وسایل مخصوص گردن برای همانندسازی تاثیر یک کراوات تنگ در 40 مرد سالم استفاده کردند. نتایج این تحقیق نشان داد که فشار وارد آمده بر گردن موجب تغییرات مختصری در واکنش عروق مغزی شد. این تغییرات مرتبط با توانایی گشادشدن رگ‌های مغزهستند که همین گشادشدن رگ‌های مغز یک نشانه احتمالی برای سکته مغذی است. نویسندگان این تحقیق این نظریه را مطرح کردند که تغییرات به وجود آمده آن‌قدر کافی نیستند که بتوانند منجر به افزایش خطر سکته مغذی در افراد سالم شوند، اما چنین تغییراتی می‌توانند در افراد دیگر دارای عوامل خطرزای سکته مغذی باعث سکته مغزی شوند.
پارچه‌های التهاب آور و واکنش‌های آلرژیکی
دکتر نیتا اوگدن، متخصص آلرژی کودکان و بزرگ‌سال‌ها در شهر نیویورک می‌گوید که بعضی از انواع پارچه‌ها تاثیر بیشتری در ایجاد التهاب و واکنش‌های آلرژیک دارند. دکتر اوگدن می‌گوید: «شاید برایتان عجیب باشد، اما پارچه‌های پشمی می‌توانند باعث حساسیت‌های آلرژیکی در افراد شوند که معمولا به مشکل ناشی از چنین پارچه‌هایی درماتیت تماسی می‌گویند.» علاوه بر این، دکتر اوگدن می‌گوید: «چنین پارچه‌هایی می‌توانند موجب جوش خارش‌دار شوند.» دکتر اوگدن می‌گوید که افراد مبتلابه حساسیت پوستی یا سابقه اگزما به‌مانند افراد مبتلابه آلرژی در معرض خطر بیشتر التهاب ناشی از این پارچه‌ها هستند.
پارچه‌های مصنوعی و التهاب و عفونت
دکتر اوگدن می‌گوید: «رنگ لباس مخصوصا رنگ‌های آبی و نارنجی یکی از دلایل مرسوم برای کهیر یا حساسیت پوستی آلرژیک است.» او می‌گوید که کش های استفاده‌شده در جوراب‌ها، شورت و سوتین‌ها نیز می‌توانند به دلیل لاستیک موجود در آن‌ها باعث کهیر شوند. اگر دریافتید که به چنین رنگ‌های حساسیت شدید دارید، توصیه می‌شود که پیش از پوشیدن لباس‌های نو آن‌ها را به‌خوبی بشویید.
پارچه‌های مصنوعی همچون نایلون یا لای کرا در صورت استفاده شدن در لباس‌های زیر می‌توانند موجب مشکلاتی شوند. این پارچه‌ها برخلاف پارچه‌های نخی رطوبت و گرما را در خود نگه می‌دارند و یک محیط مناسب تخم‌گذاری را برای عفونت‌های مخمری فراهم می‌آورند. سپید

everydayhealth
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار