کد خبر: ۱۵۶۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 19
سرپرست سازمان اورژانس کشور عنوان کرد:
دکتر پیرحسین کولیوند - سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به اهمیت آموزش همگانی در کشور، گفت: آموزش همگانی فوریت‌های پزشکی سر لوحه اقدامات سازمان اورژانس کشور است.

شفاآنلاین>سلامت>سرپرست سازمان اورژانس کشور، آموزش همگانی فوریت‌های پزشکی را سرلوحه اقدامات سازمان اورژانس کشور خواند.

به گزارش شفاآنلاین، در نشستی که با حضور نمایندگان وزارت آموزش و پروش و معاونت آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور برگزار شد، اهداف سازمان اورژانس کشور و نقش سازنده آموزش همگانی و کمک‌های اولیه در کاهش بار حوادث و انجام اقدامات حیات بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر پیرحسین کولیوند - سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به اهمیت آموزش همگانی در کشور، گفت: آموزش همگانی فوریت‌های پزشکی(medical emergency) سر لوحه اقدامات سازمان اورژانس کشور است.

وی با اشاره به بررسی وضعیت و ظرفیت‌ها، بستر و طرح‌های موجود در حوزه وزارت آموزش و پرورش افزود: در این راستا گروه‌های هدف مربیان و دانش آموزان، مباحث کارشناسی و همچنین اولویت‌های گروه‌ها مشخص شده‌اند.

بنابر اعلام روابط عمومی سامان اورژانس کشور، در این نشست مقرر شد که سازمان اورژانس کشور برنامه و کوریکولوم آموزشی دانش آموزان و مربیان را تهیه کند و بسته‌های آموزشی و مهارتی خاص هر گروه سنی و مخاطب با مشارکت معاونت تربیت بدنی، سلامت و آسیب‌های اجتماعی وزارت اموزش و پرورش تهیه شود.

همچنین مقرر شد موارد همکاری در قالب تفاهم نامه به امضای وزرای بهداشت و آموزش و پرورش برسد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: