کد خبر: ۱۵۶۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 19
معاون وزیر بهداشت عنوان کرد؛
دکتر محمد آقاجانی اضهار کرد: مهمترین برنامه ما استمرار برنامه هایی است که در طرح تحول سلامت آغاز کردیم. حدود ۵۰ برنامه در قالب برنامه های توسعه ای و عملکردی برای ارتقاء کیفیت خدمات وجود دارد.
شفاآنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: ۵۰ برنامه در قالب برنامه های توسعه ای و عملکردی جهت بهبود کیفیت خدمات در حال انجام است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمد آقاجانی در اولین همایش مجازی معاونین درمان دانشگاههای علوم پزشکی کشور که از طریق ویدئو کنفراس برگزار شد، افزود: مفهوم اجرای برنامه عملیاتی انجام کار متفاوت نیست بلکه قالب این برنامه حرکت کردن یک نظم و آهنگ موزون به حرکت دانشگاه ها خواهد داد.

وی گفت: برنامه ها از اردیبهشت ۹۳ آغاز و در طی مسیر هم برنامه هایی اضافه شده، ضمن اینکه در سال ۹۶ هم برنامه داریم.

آقاجانی افزود: مهمترین برنامه ما استمرار برنامه هایی است که در طرح تحول سلامت آغاز کردیم. حدود ۵۰ برنامه در قالب برنامه های توسعه ای و عملکردی برای ارتقاء کیفیت خدمات وجود دارد.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: برنامه عملیاتی موجب نظم در اجرای برنامه هایی می شود که از سال ۹۳ آغاز کرده ایم.

آقاجانی در ادامه با اشاره به انتخابات سازمان نظام پزشکی(Medical Council)، یادآور شد: دانشگاه ها در انتخابات سازمان نظام پزشکی بر اساس برنامه تقویمی حرکت کنند و اگر مشکل و نقطه نظری در فرایند اجرا دارند، با ستاد مرکزی مطرح کنند.

وی افزود: تا ۳۰ خرداد ۹۶ مهلت استعلام دانشگاه ها در مورد کاندیداها تمام می شود و اگر دانشگاه ها به عنوان مراکز چهارگانه استعلام نظرات خود را اعلام نکرده اند تا امروز عنوان کنند. بنابراین اگر تخلف تعرفه ای و حرفه ای وجود دارد به ستاد مرکزی اعلام نمایید تا یک  انتخابات خوب و یک نظام پزشکی موثر برقرار شود.

آقاجانی گفت: برای انتخابات از حیث فضا و نیروی انسانی تمهیدات لازم با هماهنگی حراست فراهم شود تا مشکلی از نظر امنیتی و صحت انتخابات نباشد.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه با عنوان این مطلب که اعتبارات طرح تحول سلامت در قالب سه تخصیص به دانشگاه ها پرداخت شد، افزود: ۴۳۶ میلیارد تومان اعتبارات در چند هفته اخیر به دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت شده است، این اعتبارات یعنی تا آخر بهمن ماه را شامل می شود و بیمارستان ها می توانند مطالبات پزشکان و کارکنان را پرداخت نمایند.

وی همچنین گفت: اعتباربخشی بیمارستان های سراسر کشور تمام شد و درجه اعتباربخشی بیمارستان ها بزودی رسما اعلام می شود.

معاون وزیر بهداشت در رابطه با پروژه ای ۵ گانه (کلینیک ویژه، سرطان، اورژانس، ICU  و LDR)، افزود: انتظار می رود تا پایان دولت یازدهم همه پروژه های ۱۱۰۰ گانه تمام شده باشد لذا یک همت مضاعف لازم است تا در اندک زمان باقی مانده همه پروژه ها به بهره برداری برسد.

آقاجانی در ادامه گفت: گزارشات زیادی از تخلفات سازمان های بیمه Insurance) agencies)گر از سراسر کشور در رسیدگی به اسناد یا اعمال مقررات به دست می رسد اگر این سازمان ها از قوانین تخطی کردند حتما منعکس نمایید و مستندات بدهید تا به این تخلفات پیگیری شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: