کد خبر: ۱۵۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 18
چهارسال پیش شرایط سازمان تأمین اجتماعی و حوزه درمان آن بویژه در حوزه درمان غیرمستقیم و مرکز درمانی طرف قرارداد در شأن مردم و بیمه شدگان تأمین اجتماعی نبود
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم تحولات اساسی و گسترده ای را شاهده بوده البته خدمات قبل از این دولت درشان مردم به ویژه بیمه شدگان نبوده است.

به گزارش شفا آنلاین، سیدتقی نوربخش روز یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی به مقایسه شرایط امروز سازمان تأمین اجتماعی با ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید پرداخت و گفت: چهارسال پیش شرایط سازمان تأمین اجتماعی و حوزه درمان آن بویژه در حوزه درمان غیرمستقیم و مرکز درمانی طرف قرارداد در شأن مردم و بیمه شدگان تأمین اجتماعی نبود.

وی افزود: در آن زمان هزینه درمان بیماری های مزمن و خانمان سوز به خوبی توسط بیمه ها تأمین نمی شد و سازمان های بیمه گر که بایستی در شرایط حساس به کمک بیمه شدگان می آمدند، از زیر بارمسئولیت شانه خالی می کردند اما امروز تمامی آن مشکلات برطرف شده است.

نوربخش ادامه داد: با اجرای طرح تحول سلامت که در اولویت دولت قرار گرفت، پرداخت از جیب مردم به ٦ درصد رسید در حالی که قبل از آن ٦٠ درصد هزینه خدمات درمانی توسط مردم پرداخت می شد. همچنین هزینه درمان بیماریهای خاص نیز به طور کامل و ١٠٠ درصد تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه طرح تحول سلامت مزایای بسیار زیادی برای همه مردم و از جمله بیمه شدگان تأمین اجتماعی به همراه داشت، اظهار داشت: هزینه درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز با اجرای این طرح افزایش یافته و تزریق منابع قابل توجهی برای اجرای موفقیت آمیز این طرح صورت گرفت.

نوربخش با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در کنار تأمین هزینه طرح تحول سلامت، برای تجهیز و ارتقاء خدمات مراکز درمانی ملکی نیز فعالیت های گسترده ای داشته است، گفت: اجرای این برنامه ها منجر به افزایش هزینه های درمان در سازمان شده که البته این افزایش هزینه افزایش سطح و عمق خدمات درمانی قابل ارائه به جامعه تحت پوشش را به دنبال داشته است.

وی افزود: در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی برنامه ارتقاء هتلینگ منجر به بهبود کیفیت و افزایش رضایتمندی مردم شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تغییری که در نگاه حاکم بر سازمان ایجاد شد ارائه خدمات درمانی همراه با حفظ حرمت و عزت مردم مورد توجه قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از تلاش ها و زحمات محمدعلی همتی در دوران تصدی معاونت درمان این سازمان قدردانی و برای مهدی درخشان در قبول این مسئولیت آرزوی توفیق کرد.

محمدعلی همتی، معاون سابق درمان و عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی نیز در این مراسم گفت: خدا را شاکرم که فرصت خدمت در سازمان تأمین اجتماعی و خدمت به شریف ترین و بهترین بندگان خدا یعنی کارگران و بازنشستگان را یافتم.

وی با قدردانی از همکاران معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی، اظهار داشت: اقدامات گسترده و تحولاتی که در این سالها در سازمان تأمین اجتماعی انجام شده، حاصل تلاش ها و زحمات همکاران حوزه درمان سازمان است.

همتی برنامه محوری را از مهمترین راهبردهای مدیریتی در حوزه درمان تأمین اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در این سال ها در سازمان تأمین اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است، برنامه محوری و توجه به ریل گذاری فعالیت ها است و این کار در حوزه درمان سازمان نیز با جدیت انجام شده و با انتصاب دکتر درخشان به عنوان معاون درمان مطمئن هستیم که برنامه های حوزه درمان با موفقیت اجرایی می شوند.

وی افزود: در حوزه درمان سازمان تأمین اجتماعی ٦٠ برنامه عملیاتی طراحی شده است و ١٦ برنامه ویژه نیز برای کنترل هزینه ها داریم.

معاون سابق درمان سازمان تأمین اجتماعی در ادامه به بیان توضیحاتی درباره گسترش خدمات درمانی این سازمان پرداخت و گفت: طی سال های اخیر ٨٢٤ تخت به ظرفیت درمان سازمان تأمین اجتماعی اضافه شد و ١٤٠ تخت ویژه به مراکز درمانی سازمان افزوده شد. در این مدت ٧ بیمارستان جدید به بهره برداری رسید و یک بیمارستان جایگزین نیز ساخته شد.

وی افزود: در این دوره ١٢ مرکز درمانی سرپایی جدید و ١٣ مرکز سرپایی جایگزین به بهره برداری رسید. تعداد دستگاه های ام آر آی از ٧ به ١٥ دستگاه؛ تعداد دستگاه های سی تی اسکن از ٢٦ به ٤٦ دستگاه و آنژیوگرافی از ٦ به ١٠ دستگاه رسید. همچنین اولین دستگاه شتاب دهنده خطی سازمان در بیمارستان شهید فیاض بخش به بهره برداری رسید.

همتی ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که در سازمان تأمین اجتماعی اجرا شد برطرف شدن نیاز آمبولانس مراکز درمانی است که به طور کامل انجام و ١٠٠ دستگاه آمبولانس فرسوده از دور خارج شد.

معاون سابق درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: برای تکمیل کادر درمانی نیز ٩٠٠ پزشک و ١٥٠ پزشک متخصص را در مراکز درمانی سازمان جذب کردیم.

همتی بهبود مستمر خدمات درمانی را در سازمان تأمین اجتماعی مورد تأکید قرار داد و گفت: بیش از ٩٠ درصد بیمارستان های سازمان تأمین اجتماعی درجه یک هستند و تنها بیمارستان هایی که ارتقا نیافته اند، بیمارستان های کوچک هستند و برای ارتقاء درجه این بیمارستان ها نیز برنامه ویژه ای در دستور کار قرار دارد.

**برنامه های حوزه درمان سازمان با جدیت دنبال می شود
مهدی درخشان، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در این مراسم گفت: برنامه هایی که در حوزه درمان با مدیریت همتی و مشارکت مجموعه معاونت طراحی شده است، با جدیت دنبال خواهد شد.

درخشان افزود: ارتباط با معاونان و مشاوران مدیرعامل به صورت تعریف شده مورد توجه خواهد بود و برنامه های حوزه درمان سازمان با هماهنگی و همراهی سایر بخش ها دنبال می شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های اصولی سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان، اداره هیأت مدیره ای بیمارستانها است و با اجرای این برنامه جایگاه و نحوه فعالیت معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز نیازمند بازنگری است که اجرای این برنامه نیز با جدیت دنبال می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار