کد خبر: ۱۵۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 18
دبیر انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران درگفتگو با شفاآنلاین اعلام کرد:
شفاآنلاین :دبیرانجمن بیهوشی ومراقبت های ویژه کشور گفت: در طول این سالها عملکرد نظام پزشکی تحت تاثیر عملکرد سایر بخش های دولت ها و وزارت بهداشت قرار گرفته است و این تاثیرپذیری در بسیاری از مواقع مثبت نیست.

دکتر اتابک نجفی درگفتگو با خبرنگار شفاآنلاین ضمن اشاره به اینکه رئیس کل و اعضای هیات مدیره ها وشورای عالی نظام پزشکی تلاش خود را در چهارسال اخیر کرده اند، تصریح کرد: از دکتر زالی و همکارانش در نظام پزشکی انتظار و توقع خاصی ندارم. اما بر این باور هستم که این مجموعه می توانست مثمرثمرتر عمل کند. البته با وضع برخی از قوانین دست و پای مسئولان بسته شد و منتخبان این سازمان نتوانستند به صورت ایده آل امور مرتبط با پزشکان را به سرانجام برسانند.

مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: در حال حاضر شاید یکی ازمهم ترین کارهایی که ازسوی نظام پزشکی صورت گرفته پیگیری برخی اموررفاهی ازجمله موضوع طرح ترافیک برای پزشکان و یکسری امور کوچک بوده است که ما امیدواریم در دوره بعد افراد منتخب دست به کارهای بهتر و تاثیرگذارتری بزنند و از حقوق پزشکان دفاع کنند.

دکتر نجفی درباره مباحث مرتبط با تعرفه پزشکان هم گفت: در سالهای قبل مسائل مربوط به تعرفه بیماران برعهده نظام پزشکی بود اما اکنون وضعیت به گونه ای است که نظام پزشکی با یک رای، نقش بسیار کوچکی دارد و نمی تواند از حقوق پزشکان دفاع کند و بیمه ها و وزارت بهداشت درخصوص این مساله مهم تصمیم گیری می کنند که این مساله نمی تواند منصفانه باشد.

وی  در ادامه به نکته دیگری اشاره کرد و گفت: در بحث هجمه هایی که به پزشکان شد، باز هم نظام پزشکی نقش واقعی اش را به طور شایسته ایفا نکرد و نتوانست آنطور که باید و شاید از پزشکان دفاع کند این اتفاق باعث شد تا روابط بین بیمار و پزشک به سردی کشیده شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علو م پزشکی تهران در پایان تاکید کرد: در مورد شورای نظارت و کاندیدا هم باید بگویم که امیدوارم رد صلاحیت ها به سبب مسائل سیاسی نباشد و افرادی که سوء سابقه نداشته اند بتوانند کاندید شوند. ضمن اینکه لازم نیست یک کاندیدا حتما اسم و رسمی داشته باشد، مهم آن است که کاندیدا توانایی کار در امور محوله را داشته باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: