کد خبر: ۱۵۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 18
اعضای هیات مدیره انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران، در نامه ای به رئیس جمهوری، از تبعیض در کاهش تعرفه های پزشکی به شدت گلایه مند شدند
شفا آنلاین>سلامت>اعضای هیات مدیره انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران، در نامه ای به رئیس جمهوری، از تبعیض در کاهش تعرفه های پزشکی به شدت گلایه مند شدند.

به گزارش شفا آنلاین، در متن این نامه آمده است: بر اساس شایعاتی مبنی بر کاهش تعرفه بیهوشی، در تداوم پیگیری های حقوقی و قانونی که از ماه ها قبل آغاز شده بود، روز گذشته(۲۷ خرداد ۹۶) جلسه ای با دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت داشتیم که متاسفانه بر خلاف قول های پیشین دکتر نوبخت و دکتر هاشمی در قبل از انتخابات ریاست جمهوری، موضوع کاهش تعرفه و شایعاتی که بیشتر به طنز می ماند، به صورت ناباورانه ای درست از آب در آمد. این درحالی است که جامعه متخصصین بیهوشی و مراقبت های ویژه چه در آغاز طرح تحول سلامت و چه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری همواره در حمایت از سیاست های توام با تدبیر دولت تدبیر و امید پیشگام و پرچمدار بوده است و سال قبل نیز در ویرایش ۹۵ کتاب ارزش های نسبی با وجود کاهش ارزش بسیاری از خدمات با سعه صدر سعی در همراهی دولت و وزارت بهداشت نمود.

در بخش دیگری از این نامه، عنوان شده است: آنچه بیش از هرچیز مایه دلسردی و نشان از بی عدالتی است این است که معاون درمان وزارت بهداشت(Ministry of Health)، دلیل کاهش تعرفه را عدم وجود بودجه و شکایات همکاران سایر تخصص های پزشکی اعلام کردند ولی دریغ از کوچکترین کار کارشناسی و مستندی قابل اعتنا در این مورد که راستی و درستی این ادعای کذب را تایید کند.

در ادامه این نامه به رئیس جمهوری، آمده است: با توجه به تورم موجود در جامعه و بی سابقه بودن کاهش درآمد برای رشته ای خاص همزمان با افزایش درآمد دیگر گروه های پزشکی بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران این کاهش را ظلم و توهینی آشکار به متخصصان بیهوشی(Anesthesia) می داند که همواره به عنوان پاک ترین گروه از پزشکان، بی ادعا و شبانه روز به ارائه خدمت به بیماران این مرز و بوم پرداخته اند.

از این روی و در صورت اصرار بر عدم اجرای عدالت بین رشته ای که یکی از اهداف طرح تحول سلامت شناخته می شد، انجمن حق خود را برای اعتراض قانونی و مدنی به پایمال شدن حقوق متخصصین بیهوشی و مراقبت های ویژه به هر روش ممکن محفوظ و تبعات تصمیمات غیرکارشناسی در این مورد را متوجه تصمیم گیرندگان می داند.

امید است با درایت و تدبیری که در شما سراغ داریم این قشر فرهیخته را با نوید به برقراری و تداوم عدالت بین رشته ای، از آغاز راهی که انجامش نه خوشایند ایشان است و نه به صلاح جامعه، باز دارید.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: