کد خبر: ۱۵۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 19
با کاهش تولید استروژن در بدن، زنان به مرحله پیش از شروع دوره یائسگی وارد شده و با علائم طاقت‌فرسایی مواجه می‌شوند
شفا آنلاین:. این علائم شامل گَرگرفتگی، بی‌خوابی، تعریق شبانه و تغییر رفتاری می‌شود. انواع مختلفی از ویتامین‌ها و مکمل‌ها وجود دارند که به زنان کمک می‌کند این علائم را در دوره یائسگی <Menopause>کنترل کنند.

به گزارش شفا آنلاین:برخی از این ویتامین‌ها و تاثیرات آن‌ها به شرح زیر است:

ویتامین E: مواد غذایی مختلفی حاوی این ویتامین هستند. مصرف ویتامین E در دوره یائسگی می‌تواند فوائد بی‌شماری به همراه داشته باشد زیرا این ویتامین سطح استرس در فرد را کاهش می‌دهد؛ مشکلی که بسیاری از زنان در دوره یائسگی و به دنبال از بین رفتن تعادل هورمونی آن را تجربه می‌کنند، همین استرس است.
ویتامین D: این ویتامین نیز در بسیاری از مواد خوراکی وجود دارد همچنین در مواقعی که سطح پوست در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد سطحی از این ویتامین در بدن تولید می‌شود. این ویتامین برای حفظ سلامت استخوان‌ها ضروری است و افرادی که بدنشان از کمبود ویتامین D رنج می‌برد بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند. همچنین در دوران یائسگی زنان بیشتر مستعد ابتلا به پوکی استخوان هستند و به همین دلیل و برای حفظ تراکم استخوان‌ها لازم است زنان میزان کافی از کلسیم و این ویتامین را دریافت کنند.
ویتامین A: این ویتامین نیز برای حفظ سلامت استخوان‌ها، دندان‌ها، بافت‌ها و پوست ضروری است. با این حال مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۲ نشان داد مصرف مکمل‌های ویتامین A با افزایش ۴۰ درصدی خطر شکستگی استخوان لگن در زنان یائسه مرتبط است. نظرات پزشکی در مورد فوائد این ویتامین در دوره یائسگی مختلف است و به همین دلیل بهتر است زنان با پزشک معالج خود مشورت داشته باشند.
ویتامین B۱۲: در دوره یائسگی زنان دچار کمبود ویتامین B۱۲ می‌شوند که با بروز بیخوابی مرتبط است.
ویتامین B۶: این ویتامین به بدن کمک می‌کند تا آنتی بادی تولید کند، به عملکرد صحیح اعصاب کمک کرده، پروتئین‌ها را تجزیه کرده و قند خون را در سطح نرمال حفظ می‌کند. کمبود این ویتامین با بروز علائمی همچون گیجی و منگی، افسردگی، آسیب دیدن اعصاب در دست‌ها و پاها مرتبط است.
از آنجاییکه زنان در دوره یائسگی در معرض فزاینده ابتلا به افسردگی قرار دارند لازم است نسبت به تامین نیاز بدن به این ویتامین توجه داشته باشند.سپید
MNT

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: