کد خبر: ۱۵۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 18
حجم تجارت جهانی گیاهان دارویی به حدود 600 میلیارد دلار می رسد که سهم ایران از این بازار جهانی کمتر از یک درصد است
شفا آنلاین>سلامت>دومین همایش و جشنواره ملی گردشگری، طب سنتی و گیاهان دارویی با حضور فعالان این حوزه ها از 6 تا 9 تیرماه در نطنز برگزار می شود.

به گزارش شفا آنلاین، نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی به تنوع گیاهان دارویی در منطقه نطنز اشاره کزد و گفت: حدود 600 نوع گیاه دارویی در این منطقه به ثبت رسیده است.

مرتضی صفاری اظهار کرد که هر کدام از این گیاهان علاوه بر امکان تهیه داروی گیاهی، می تواند منبع درآمد خوبی برای مردم منطقه باشد.

وی، گیاهان دارویی و گردشگری(Tourism) مذهبی از مزیت های این شهر اعلام کرد و گفت: این منطقه فاقد زیرساخت لازم در حوزه صنعت گردشگری و گیاهان دارویی است که این نقصان و کمبود باید برطرف شود.

صفاری برلزوم توسعه حوزه گیاهان دارویی منطقه نظنز تاکید کردوگفت: باتوجه به ظرفیت های منطقه باید تلاش کنیم تا زیرساخت مناسب را در این حوزه توسعه دهیم .

وی شناساندن ظرفیتهای منطقه،جلب سرمایه گذاران و بهره برداری مناسب و اصولی گیاهان دارویی را از مهمترین اهداف این مراسم اعلام کرد و گفت: سال گذشته استقبال خوبی از این مراسم شده و پیش بینی می شود که امسال هم شاهد استقیال خوب از این رویداد باشیم.

**سهم ایران از تجارت جهانی گیاهان دارویی کمتر از یک درصد است
دبیر دومین همایش و جشنواره ملی طبیعت گردی، طب سنتی(Traditional medicine) و گیاهان دارویی در این نشست اظهار کرد: حجم تجارت جهانی گیاهان دارویی به حدود 600 میلیارد دلار می رسد که سهم ایران از این بازار جهانی کمتر از یک درصد است.

دکتر محمدرضا فقیهی اظهار کرد: با برنامه ریزی مناسب می توان این سهم را افزایش داد و درآمدهای خوبی را از آن کشور کرد.

وی به ظرفیت های گیاهان دارویی در منطقه نطنر اشاره کرد و گفت: بیش از 10 هزار هکتار اراضی آماده کشت گیاهان دارویی در نطنر وجود دارد. این منطقه می تواند قطب کشت و فراوری گیاهان دارویی در کشور شود.

فقیهی افزود: از زمان برگزاری اولین جشنواره در نطنز تا کنون شاهد رشد 30 درصدی در تولید و کشت گیاهان دارویی در منطقه هستیم.

وی، برپایی کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی و نمایشگاه گیاهان دارویی را از جمله برنامه های این مراسم اعلام کرد و گفت: گردهمایی متخصصان طب سنتی، کلاس های حفظ سلامت ویژه عموم، نشست تخصصی بررسی اولویت های کشت گیاهان و فرآوری آنها و کارگاه های فرصت های شغلی و کارآفرینی گیاهان دارویی و تولید زالو از جمله برنامه های این رویداد است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: