کد خبر: ۱۵۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 15
ازدواج و انتخاب شریک زندگی همواره با ریسک همراه بوده است. اما باید از خود بپرسیم که نقش ما به عنوان یک طرف این ماجرا چیست و باید به چه نکاتی دقت کنیم
شفا آنلاین>اجتماعی>دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بهتر است جوانان با چشم باز انتخاب کنند زیرا طرف مقابل بعد از ازدواج تغییر نمی‌کند.

به گزارش شفا آنلاین،بهروز بیرشک متخصص روانشناسی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران  درخصوص ازدواج اظهار کرد: ازدواج(Marriage) و انتخاب شریک زندگی همواره با ریسک همراه بوده است. اما باید از خود بپرسیم که نقش ما به عنوان یک طرف این ماجرا چیست و باید به چه نکاتی دقت کنیم.
 
وی افزود: زمانی می‌توانیم به هدف اصلی ازدواج یعنی رسیدن به آرامش دست یابیم که انتخاب صحیحی داشته باشیم و در این راستا عوامل متعددی همچون سن شناسنامه، بلوغ ذهنی، بلوغ(Maturity) فکری لازم، هماهنگی و تناسب بین خانواده‌ها از لحاظ فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی اعتقادی، تحصیلات زوجین، علاقه، اهداف و... تاثیرگذار هستند.
 
اول سنجش بعد تصمیم
بیرشک ادامه داد: علاوه بر این عوامل، تناسب بین فاکتورهای ذکر شده هم مطرح است. یعنی به عنوان مثال باید بررسی کرد که آیا فرد مقابل شخصیت مسئولیت پذیری دارد یا خیر؟ کنترل خشم دارد یا خیر؟
 
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به عوامل نابودی ازدواج گفت: بعضی از خصوصیات مانند داشتن اعتماد به نفس(Self Confidence) کاذب، خودپسندی، خودشیفتگی، خودخواه و خود رای بودن یا به اصطلاح دیکتاتور‌ مآب بودن، منعطف نبودن، انتقادپذیر نبودن (به این معنا که تحت هیچ شرایطی حاضر به قبول ۹ اشتباه نیست و در صدد اصلاح خود برنمی‌آید) به راحتی باعث نابودی زندگی می‌شود.
 
بیرشک افزود: متاسفانه طرفین پس از سال‌ها زندگی شاکی و معترض درصدد تغییر شخص مقابلشان هستند و پس از پرس وجو کردن در می‌یابیم که اوایل آشنایی به دلیل علاقه از این رفتار‌ها چشم پوشی می‌کردند. در این خصوص لازم میدانم به جوان‌ها بگویم که با چشمان باز به سمت تشکیل زندگی بروند و فراموش نکنند که این تفکر که بعد‌ها طرف مقابلم را اصلاح می‌کنم یک تفکر اشتباهی است.
برچسب ها: ازدواج ، علوم پزشکی ، بلوغ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: