کد خبر: ۱۵۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 12
کارشناس ارشد حوزه سلامت درگفتگو با شفاآنلاین:
شفاآنلاین:"برخی از ملاحظه کاری های اعضاء نظام پزشکی دردوره کنونی باعث شد تا در برخی از مواقع، شان ومنزلت پزشکان زحمتکش به راحتی و بدون هیچ پایه واساسی زیر سوال برود. این در حالی است که در مقابل هجمه هایی که به جامعه پزشکی وارد شده و می شود نظام پزشکی می بایست دفاعی محکم تر و برخوردی جدی تر به خرج می داد .

به گزارش شفاآنلاین: رییس بیمارستان عرفان 2(نیایش) ضمن بیان این مطلب و درباره عملکرد نظام پزشکی دردوره مدیریت اخیر گفت: نظام پزشکی به عنوان یک نهاد عمومی و صنفی NGO نقش بسزایی در حمایت از جامعه پزشکی، ارتقای سلامت و پشتیبانی از مردم دارد اما به نظرمی رسد تلاش

دکترمحمد حسین بهزادمقدم با اشاره به اینکه چه کسانی صلاحیت حضور به عنوان کاندیدا در انتخابات نظام پزشکی را دارند، گفت: اشخاصی که خود را مستحق کاندیداتوری می دانند باید شرایط لازم را داشته باشند. این اشخاص باید به لحاظ علمی، شخصیتی، کارشناسی جایگاه والایی داشته باشند تا بتوانند علاوه بر مطالبات جامعه پزشکی از حیطه سلامت مردم و جامعه نیز حمایت کنند.

وی در خصوص عملکرد چهارساله اخیر نظام پزشکی هم خاطرنشان کرد: در بحث تحول سلامت در جامعه و همراهی با سیاست های وزارتخانه و همینطور حمایت از بیماران صعب العلاج عملکرد این سازمان قابل تقدیر است. اما برخی از ملاحظه کاری های اعضاء باعث شد تا در برخی از مواقع، شان کاری پزشکان زیر سوال برود. این در حالی است که در مقابل هجمه هایی که به جامعه پزشکی می شود نظام پزشکی می بایست دفاع محکم تر و برخوردی جدی تر به خرج می داد .

این متخصص کودکان اضافه کرد: البته واکنش هایی صورت گرفت و تلاش هایی هم شد اما کافی نبود و به جایی نرسید و به اعتقاد من جایگاه پزشکان درکشورحفظ نشد. برخی رسانه ها وافراد نیز بدون ارائه مستندات آبروی جامعه پزشکی را زیر سوال بردند و نظام پزشکی برخورد قابل دفاعی نکرد. به هرحال شکستن حرمت ها به هیچ وجه امنیت خدمت برای پزشکان ایجاد نمی کند.

دکتر بهزادمقدم در ادامه به موضوع تائید صلاحیت های کاندیداهای عضویت در هیات مدیره های دوره بعدی نظام پزشکی اشاره کرد و گفت: امیدوارم هیات نظارت، صلاحیت افرادی را تایید کنند که هم سابقه علمی خوبی داشته و هم کارشناس واقعی و سرشناس دراین حوزه هستند تا بتوانند امور اجرایی مربوطه را به خوبی به سرانجام برساند والبته فرصت کافی نیزبرای پیگیری امور مربوطه داشته باشند.

رییس بیمارستان عرفان نیایش، در پایان در خصوص اهمیت حضور و نقش جامعه پزشکان در انتخابات 96 نظام پزشکی تاکید کرد: بدون شک همکاران ما در جامعه پزشکی هرچه مشارکت بیشتری داشته باشند و فارغ از جناح ها و باندها به افراد اصلح رای بدهند اتفاق بهتری خواهد افتاد. از این رو از همه همکارانم خواهش می کنم نگاه جدی به این انتخابات داشته باشند و حتما در آن شرکت کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: