کد خبر: ۱۵۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 11
احتمال بروز پارکینسون در افرادی که در طول هفته به میزان حداقل سه بار از شیر و سایر محصولات لبنی کم چرب استفاده می کنند 34 درصد بیشتر از کسانی است که کمتر از یکبار در هفته از این محصولات استفاده می کنند.
شفا آنلاین: نتایج یک مطالعه 25 ساله در دانشگاه هاروارد نشان می دهد که مصرف لبنیات کم چرب با افزایش احتمال بیماری پارکینسون در ارتباط بوده و هر چه میزان مصرف این لبنیات بیشتر باشد، احتمال ابتلای فرد به پارکینسون نیز بیشتر خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین:نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد خطر ابتلا به پارکینسون <Depression>در افرادی که در طول روز بیش از یکبار از شیرهای کم چرب استفاده می کنند، به نسبت افرادی که در هفته کمتر از یکبار از این محصولات استفاده می کنند، به میزان 39 درصد بیشتر است.  در این مطالعات همچنین مشخص شد احتمال بروز پارکینسون در افرادی که در طول هفته به میزان حداقل سه بار از شیر و سایر محصولات لبنی کم چرب استفاده می کنند 34 درصد بیشتر از کسانی است که کمتر از یکبار در هفته از این محصولات استفاده می کنند.

احتمال بروز پارکینسون در افرادی که در طول هفته به میزان حداقل سه بار از شیر و سایر محصولات لبنی کم چرب استفاده می کنند 34 درصد بیشتر از کسانی است که کمتر از یکبار در هفته از این محصولات استفاده می کنند.

از سوی دیگر مصرف ماست های یخزده و منجمد نیز در افزایش ریسک ابتلا به پارکینسون دخالت داشته و بررسی ها نشان می دهد هرچه میزان مصرف این محصولات بیشتر باشد، خطر بروز پارکینسون نیز افزایش پیدا می کند.

در همین رابطه کاترین. سی. هوگس پژوهشگر  دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد در بوستون اعلام کرد:«امروزه مردم به میزان زیادی از محصولات لبنی کم چرب استفاده می کنند و از این موضوع غافل هستند که این محصولات به طور بالقوه خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را افزایش می دهند.»

در این پژوهش ها، محققان شرایط عمومی 80 هزار و 736 زن و 48 هزار و 610 مرد را برای مدت 25 سال مورد بررسی قرار داده و شرایط عمومی سلامت آن ها را در دوره های 2 ساله بررسی کردند. در این مطالعات، نوع تغذیه و رژیم غذائی مشارکت کنندگان به طور خاص مورد توجه قرار داشت. در طول بازه زمانی فوق، یک هزار و سی و شش نفر از مشارکت کنندگان دچار عارضه پاریکنسون شدند. در ادامه افراد مشارکت کننده از نظر متابولیسم بدن بررسی و آنالیز شده و نتایج تحقیقات فوق نشان می داد مصرف محصولات کم چرب لبنیاتی در افزایش خطر پارکینسون نقش دارد.  سرپرست این تیم تحقیقاتی در رابطه با مساله فوق گفت: «یافته های ما نشان می دهد مصرف دائمی و زیاد لبنیات کم چرب با افزایش خطر پارکینسون ارتباط مستقیمی داشته و این موضوع باید مورد توجه افراد قرار گیرد.»


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: