کد خبر: ۱۵۵۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 09
هم اکنون تعداد معتادانی که در مراکز ترک اعتیاد تحت درمان هستند، نه تنها کم نمی‌شود بلکه روز به روز تعداد آنها بیشتر می‌شود که یکی از دلایل آن سودآوری درمان معتادان برای این مراکز است.

شفا آنلاین>سلامت>معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: هم اکنون تعداد معتادانی که در مراکز ترک اعتیاد تحت درمان هستند، نه تنها کم نمی‌شود بلکه روز به روز تعداد آنها بیشتر می‌شود که یکی از دلایل آن سودآوری درمان معتادان برای این مراکز است.

به گزارش شفا آنلاین،غفارزاده معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص انتخابات انجمن پزشکان عمومی و برنامه‌هایی که برای پزشکان عمومی دارند،‌گفت: پزشکان عمومی(General Practitioners) پراهمیت‌ترین گروه‌های پزشکی هستند، در نتیجه به عنوان یک عضو تعیین‌کننده در حوزه سلامت محسوب می‌شوند.

وی افزود: پزشکان عمومی در تمام حوزه‌های سلامت اعم از خصوصی و دولتی، اعتیاد، زیبایی، حضور دارند. برنامه ما این است که در وهله اول زیرساخت‌هایی فراهم کنیم که هر پزشک عمومی با هر کاری و هر مسئولیتی که در حوزه سلامت دارد، توانمند شده و بر اساس رشته‌ای که در آن کار و فعالیت می‌کند، مهارت کسب کند.

غفارزاده گفت: علیرغم اینکه پزشکان  عمومی بار حوزه سلامت را بر دوش می‌کشند، اما از دیدگاه سایر رشته‌ها و دیدگاه جامعه این پزشک کامل نیست به همین دلیل زمانی که بسیار از بیماران به یک مرکز درمانی مراجعه می‌کنند، ترجیح می‌دهند که پزشک متخصص یا فوق‌تخصص آنها را معاینه کند و این سبب می‌شود هزینه‌های حوزه سلامت بسیار بالا برود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: این طرحی که در نظر داریم اجرا شود، یک الگوبرداری از کشور آلمان است و هم اکنون نمونه بارز آن در طب سنتی کشورمان اجرا می‌شود در طب سنتی دو پزشک عمومی و متخصص طب سنتی فعالیت دارند. این پزشکان عمومی یک دوره میان‌مدت را گذرانده‌‌اند و می‌توانند همانند متخصص طب سنتی خدمات ارائه دهند. این پزشکان متخصص نیستند اما مهارت لازم را همانند متخصص دارند.

وی گفت: در حقیقت اجرای این طرح زمینه را برای استقرار پزشک خانواده و نظام ارجاع به صورت عام فراهم می‌کند. برنامه دوم این است که پزشکان عمومی که در سمت‌های اجرایی و مدیریتی حوزه سلامت هستند، یک دوره یک ساله و دو ساله در خصوص مدیریت خدمات بهداشت و درمان ببینند تا کارآیی این افراد در زمینه سیاست‌گذاری سلامت بالاتر رود. 

غفارزاده گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما این است که به همه مراکز ترک اعتیاد که تحت اداره و مدیریت پزشکان عمومی هستند یک سرانه خاص و معینی تعلق گیرد و مابقی پولی که دولت قرار است به صورت مستقیم و غیرمستقیم به این مراکز تزریق کند، مشروط به کم شدن تعداد معتادان این مراکز باشد.هم اکنون تعداد معتادانی که در مراکز ترک اعتیاد تحت درمان هستند، نه تنها کم نمی‌شود بلکه روز به روز تعداد آنها بیشتر می‌شود که یکی از دلایل آن سودآوری درمان معتادان برای این مراکز است. به همین دلیل این طرح می‌تواند از تعداد معتادان کم کند و روند درمان آنها بهبود ببخشد.

برچسب ها: پزشکان ، سلامت ، عمومی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: