کد خبر: ۱۵۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 09
هم اکنون بیشترین موارد ابتلا به وبا از صنعا، حدیده و حجه گزارش شده است و در یکساله اخیر این دومین مورد از همه گیری وبا در یمن است
شفا آنلاین>سلامت>جدیدترین گزارش نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن از ابتلای 86 هزار و 442 نفر به وبا و مرگ 676 نفر در اثر این بیماری خبر می دهد.

به گزارش شفا آنلاین، هم اکنون بیشترین موارد ابتلا به وبا از صنعا، حدیده و حجه گزارش شده است و در یکساله اخیر این دومین مورد از همه گیری وبا(Cholera) در یمن است.

براساس این گزارش، طی هفته اخیر و به رغم مشکلات موجود، دو محموله هوایی جدید، حاوی 34 تن کمک های پزشکی شامل پودر او ار اس، قرص های تصفیه آب وارد یمن شده است.

صلیب سرخ(Red Cross) جهانی همچنین اعلام کرد که در ماه جاری میلادی، نخستین محموله زمینی صلیب سرخ شامل 9 تن کلرین به صنعا رسید؛ البته در ماه نخست شیوع وبا، مراکز درمانی صلیب سرخ جهانی موفق به درمان 12 هزار و 153 نفر مبتلا به وبا شدند.

بر اساس اعلام صلیب سرخ جهانی، نقض قوانین حقوق بشردوستانه و حمله به مراکز درمانی باعث از کار افتادن بیش از 50 درصد از امکانات درمانی یمن شده است، این شرایط وخیم بشر دوستانه و شیوع وبا، ضرورت دستیابی هر چه سریعتر به راه حلی سیاسی برای مناقشه یمن را صد چندان کرده است.
برچسب ها: صلیب سرخ ، وبا ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: