کد خبر: ۱۵۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 08
اشخاصی که دارای روحیه قوی هستند عادات سالمی دارند، آن‌ها عواطف، افکار و رفتار خود را طوری تحت کنترل می‌گیرند که منجر به موفقیت آن‌ها در زندگی می‌شود.
شفا آنلاین>اجتماعی>یک کارشناس ارشد مشاوره خانواده در خصوص کارهایی که اشخاص قدرتمند از انجام دادن آن‌ها خودداری می‌کنند، توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش شفا آنلاین،مصطفی افشار کارشناس ارشد مشاوره خانواده ویژگی‌های افرادی که از نظر روانی قوی هستند، اظهار کرد: اشخاصی که دارای روحیه قوی هستند عادات سالمی دارند، آن‌ها عواطف، افکار و رفتار خود را طوری تحت کنترل می‌گیرند که منجر به موفقیت آن‌ها در زندگی می‌شود.

وی بیان کرد: کسانی که روحیه قوی دارند، معمولا وقتشان را با ابراز تاسف به حال خود تلف نمی‌کنند. این افراد به خاطر شرایط نامساعد و یا نحوه برخورد دیگران با خود احساس تاسف نمی‌کنند. آن‌ها مسئولیت کلیه کارهای خود را به عهده گرفته و این حقیقت را درک می‌کنند که زندگی همیشه راحت و منصف نیست.

این کارشناس ارشد مشاوره خانواده با بیان اینکه افرادی که از نظر روانی قوی هستند اجازه نمی‌دهند دیگران کنترلشان کرده یا تحت سلطه دیگران باشند، عنوان کرد: آن‌ها جمله هایی از قبیل " احساس خوبی به رئیسم ندارم " را نمی‌گویند، زیرا می‌دانند احساسات خود را تحت کنترل دارند و می‌توانند نسبت به احساساتشان واکنش نشان دهند.
 
افشار افزود: افراد قدرتمند از تغییرات نمی‌هراسند. آن‌ها از تغییرات مثبت استقبال کرده و دوست دارند منعطف باشند. آن‌ها می‌دانند که تغییر اجتناب ناپذیر است و باور دارند که استعدادهای خود را باید با تغییرات وفق دهند.

وی تاکید کرد: اشخاصی که روحیه قوی دارند، انرژی خود را روی مسائلی که خارج از کنترلشان باشد، هدر نمی‌دهند. این افراد از ترافیک یا گم شدن چمدان شکایت نمی‌کنند. آن‌ها روی مسائلی تمرکز کرده که به وسیله خودشان قابل کنترل باشد. زیرا می‌دانند که برخی اوقات تنها موضوع قابل کنترل، نگرش خود آن‌ها است.

این کارشناس ارشد مشاوره خانواده تصریح کرد: افراد قدرتمند با علم به اینکه نیازی نیست همواره پذیرای رای دیگران باشند از " نه" گفتن و یا در مواقع لزوم مخالفت کردن با دیگران نمی‌ترسند. آن‌ها برای عادل و مهربان بودن تلاش می‌کنند، اما در زمانی که دیگران باعث ناراحتیشان می‌شوند، آن‌ها را کنترل می‌کنند.

افشار در خصوص اینکه اشخاص قدرتمند از خطرات پیش بینی شده نمی‌ترسند، اظهار کرد: این افراد قبل از تصمیم گیری‌های بزرگ بررسی‌های لازم را انجام داده و قبل از اینکه اقدامی انجام دهند همه جنبه‌های بالقوه کار را در نظر می‌گیرند.

وی افزود: اشخاصی که روحیه قوی دارند، حسرت گذشته را نمی‌خورند و آرزو نمی‌کنند که‌ای کاش اوضاع فرق می‌کرد. آن‌ها با استفاده از اتفاقات گذشته به تجربیات و دانسته‌های خود می‌افزایند. این گروه از افراد تجربیات تلخ را معمولا فراموش نکرده و برای روزهای باشکوه خیالبافی نمی‌کنند. آن‌ها در زمان حال زندگی کرده و برای آینده خود برنامه ریزی می‌کنند.

این کارشناس ارشد مشاوره خانواده گفت: افراد دارای روحیه قوی مسولیت کار‌ها و رفتارهایشان را کاملاً برعهده گرفته و از اشتباهات خود درس می‌گیرند. در نتیجه، یک اشتباه را بار‌ها تکرار نمی‌کنند. آن‌ها با استفاده از تجربه حاصل از اشتباهتشان، در آینده تصمیمات بهتری می‌گیرند.

افشار عنوان کرد: افراد قوی موفقیت دیگران را جشن می‌گیرند و به آن‌ها تبریک می‌گویند. آن‌ها حسود نیستند و یا با دیدن موفقیت دیگران احساس باخت نمی‌کنند. آن‌ها می‌دانند که موفقیت در اثر تلاش فراوان بدست می‌آید و دوست دارند که برای رسیدن به موفقیت سخت تلاش کنند.

وی تاکید کرد: اشخاص دارای روحیه قوی شکست را بهانه‌ای برای ترک تلاش نمی‌بینند. آن‌ها شکست را یک شانس برای رشد و بهبود می‌دانند و آنقدر تلاش می‌کنند تا نتیجه بگیرند.

این کارشناس ارشد مشاوره خانواده تصریح کرد: افراد قدرتمند تحمل تنها ماندن را دارند و از سکوت نمی‌ترسند. از این نمی‌ترسند که با افکار خود تنها باشند و از زمان تن‌ها بودنشان به صورت مفید استفاده می‌کنند. از خلوت کردن با خود لذت برده و برای سرگرم شدن وابسته به حضور دیگران نیستند و می‌توانند به تنهایی هم شاد باشند.

افشار بیان کرد: اشخاص دارای روحیه قوی خود را طلبکار از زندگی نمی‌دانند؛ بنابراین آن‌ها در جستجوی فرصت‌هایی بر اساس شایستگی‌های فردی خود هستند.

وی یادآور شد: افراد قوی برای مشاغل جدید و یا بهبود سلامت خود تلاش می‌کنند، اما توقع ندارند که سریع به نتیجه برسند. آن‌ها از توانایی‌ها و وقت خود برای رسیدن به بهترین نتیجه استفاده کرده و می‌دانند که ایجاد تغییرات واقعی وقت گیر است.
 
برچسب ها: کارشناس ، اجتماعی ، روحیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: