کد خبر: ۱۵۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 03
ثبت نام از داوطلبان انتخابات نظام پزشکى از فردا به مدت یک هفته آغاز و تا ٢٠ خرداد از ٨ صبح تا ١٦ بعدازظهر ادامه دارد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس هفتمین هیئت اجرایى انتخابات نظام پزشکى تهران از آغاز ثبت نام داوطلبان هیئت مدیره نظام پزشکى در تهران از فردا خبر داد و از پزشکان درخواست کرد تا حضور پررنگى در انتخابات داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین،على جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکى تهران و رئیس هفتمین هیئت اجرایى انتخابات نظام پزشکى تهران بزرگ در نشست خبرى هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکى(Medical System) که اروز در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار کرد: ثبت نام از داوطلبان انتخابات نظام پزشکى از فردا به مدت یک هفته آغاز و تا ٢٠ خرداد از ٨ صبح تا ١٦ بعدازظهر ادامه دارد.
 
وى ادامه داد: نامزدهای انتخابات هیئت مدیره نظام پزشکى باید به همراه مدارک هویتى، ٦ قطعه عکس و مهر نظام پزشکى در موزه تاریخ علوم پزشکى تهران حضور یابند.
 
جعفریان با اشاره به نحوه برگزارى هفتمین انتخابات نظام پزشکى گفت: قرار است که انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شود البته ثبت نام به صورت دستى و کاغذى است.
 
رئیس هفتمین هیئت اجرایى انتخابات نظام پزشکى تهران عنوان کرد: به دلیل اینکه رئیس نظام پزشکى نامزد است باید رئیس یکى از سه دانشگاه علوم پزشکى در پایتخت به عنوان رئیس هیئت اجرایی انتخاب شود که امسال این موضوع به دانشگاه تهران محول شده است.
 
وى افزود: با تشکیل هیئت نظارت و ستاد مرکزى انتخابات نظام پزشکى، هیئت نظارت در شهر تهران متشکل از پنج نفر هیئت نظارت و ٢٠ نفر عضو اصلی و پنج نفر عضو على البدل هیئت اجرایى تهران تشکیل شد.
 
جعفریان با اشاره به شرایط داوطلبان اعضاى هیات مدیره نظام پزشکى تصریح کرد: سه سال عضویت در نظام پزشکى، نداشتن فساد مالى و اخلاقى، حسن شهرت، تابعیت دین اسلام و قانون اساسى از شرایط ثبت نام داوطلبان است.
 
رئیس هفتمین هیئت اجرایى انتخابات نظام پزشکى تهران گفت: هیئت نظارت تا ٢١ خرداد به مدت ١٠ روز فرصت دارند صلاحیت داوطلبان وا بررسى کنند و دوم و سوم تیر داوطلبان رد صلاحیت شده مى توانند نسبت اعتراض خود را اعلام کنند و در نهایت ١٨ تیر افراد تایید صلاحیت شده معرفى مى شوند.
 
وى با بیان اینکه هفتمین انتخابات نظام به صورت الکترونیک برگزار مى شود، افزود: این انتخابات روز جمعه ٣٠ تیرماه برگزار مى‌شود.
 
جعفریان با اشاره به حضور کمرنگ پزشکان در انتخابات دوره‌هاى قبل گفت: در دوره ششم در تهران مشارکت ١١ درصدى پزشکان را شاهد بودیم و از ٣٥ هزار نفر پزشک حدود ٣ هزار و ٦٠٠ نفر در انتخابات مشارکت داشتند.
 
رئیس هفتمین هیئت اجرایى انتخابات نظام پزشکى تهران ادامه داد: ما حداکثر تلاشمان را مى کنیم تا همانگونه که مردم در انتخابات ریاست جمهورى مشارکت داشتند، گروه هاى پزشکان نیز حضور پر رنگى داشته باشند.
 
وى تاکید کرد: نظام پزشکى تنها یک نهاد صنفى نیست و مسئولیت حفظ منافع مردم را نیز به عهده دارد و حفظ منافع مردم در اهداف نظام پزشکى بالاتر از حفظ منافع پزشکان قرار دارد.
 
جعفریان با بیان اینکه در تهران بیش از ٥٠ هزار پزشک داریم، گفت:امیدواریم با انتخابات الکترونیک حضور پزشکان پررنگ‌تر شود.
 
وى با اشاره به تعداد اعضاى هیئت مدیره نظام پزشکى عنوان کرد: ١١ نفر پزشک، ٢ نفر دندانپزشک، ٢ نفر داروساز، یک نفر دکتراى علوم آزمایشگاهى و یک نفر لیسانسیه پروانه دار گروه پزشکى از بین ماماها، فیزیوتراپیست‌ها یا هر گروهى که از نظام پزشکى مجوز پروانه مطب مى گیرد، اعضاى هیئت مدیره نظام پزشکى را تشکیل مى دهند.
 
جعفریان تصریح کرد: انتخابات در شهرستان هاى استان تهران جداگانه و زیر نظر دانشگاه علوم پزشکى تحت پوشش انجام مى شود.
 
رئیس هفتمین هیئت اجرایى انتخابات نظام پزشکى تهران با اشاره به اهمیت انتخابات نظام پزشکى در کشور یادآور شد: نظام پزشکى به دلیل ماهیت کار گروه پزشکى که روزانه با مردم در ارتباط است و خدمت حساس ارائه مى کند صنفى است که با کمال احترام براى سایر صنوف در زمرت گروه هایى قرار دارد که خدمت هاى بحرانى را ارائه مى کند از این رو از جهت فراگیرى میزان تماس با مردم تاثیرگذارى زیادى در کشور دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: