کد خبر: ۱۵۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 03
موسسه رازی با تامین واکسن‌های مورد نیاز مصرفی در برنامه مبارزه با بیماری بروسلوز، نقش موثری در کنترل این بیماری داشته است
شفا آنلاین>سلامت>رئیس بخش واکسن بروسلوز موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، گفت: موسسه رازی با تامین واکسن‌های مورد نیاز مصرفی در برنامه مبارزه با بیماری بروسلوز، نقش موثری در کنترل این بیماری داشته است.

به گزارش شفا آنلاین،رامین باقری نژاد رئیس بخش واکسن بروسلوز موسسه تحقیقات واکسن(vaccine) و سرم سازی رازی با اشاره به اینکه تا سال ۹۳ تعداد مبتلایان به بیماری بروسلوز یا تب مالت در کشور رو به رشد بود، اظهار کرد: در سال ۹۳ تعداد ۲۰ هزار مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده بود که این تعداد در سال ۹۴ به ۱۸ هزار مورد و در سال ۹۵ نیز به کمتر از ۱۵ هزار مورد کاهش پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه موفقیت در کاهش بیماری بروسلوز انسانی در کشور مرهون تلاش‌ها و برنامه ریزی وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی و موسسه رازی است، افزود: موسسه رازی با تامین واکسن‌های مورد نیاز مصرفی در برنامه مبارزه با این بیماری (به ویژه تمرکز بر روی واکسیناسیون دام‌های حساس در ۴ ماه نخست سال)، نقش موثری در این موفقیت ایفا کرده است.

رئیس بخش واکسن بروسلوز موسسه رازی با بیان اینکه این واکسن در کشور تنها در موسسه رازی تولید می‌شود، ادامه داد: این موسسه در سال جاری کل نیاز سازمان دامپزشکی(Veterinary) به واکسن بروسلوز یا تب مالت را تامین می‌کند.

وی تصریح کرد: بروسلوز در ایران و جهان یکی از مهمترین بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان محسوب می‌شود و پیشگیری و جلوگیری از ابتلای انسان‌ها به این بیماری، مبتنی بر کنترل بیماری در جمعیت‌های دامی است، در این راستا واکسیناسیون دام‌ها یکی از مهمترین راه‌های کنترل بیماری بروسلوز محسوب می‌شود.
 
باقری نژاد با اشاره به اینکه بروسلوز یا تب مالت بیماری هزار چهره‌ای است که اندام‌ها و ارگان‌های مختلف بدن را درگیر می‌کند، ادامه داد: در فاز حاد، بیماری به صورت تب و لرز بسیار شدید بروز پیدا می‌کند که فرد کاملا زمین گیر می‌شود.

رئیس بخش بروسلوز موسسه رازی اضافه کرد: امید است با تداوم همکاری‌های بین بخشی موثر میان وزارت بهداشت، سازمان دامپزشکی کشور و موسسه رازی که در سال‌های اخیر شکل گرفته، بتوانیم این روند نزولی را تا زمان مهار ادامه داده و موفقیت‌های بیشتری در روند کاهش این بیماری در آینده‌ای نزدیک شاهد باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: