کد خبر: ۱۵۳۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 29
عضو هیأت مدیره انجمن ارتوپدی ایران درگفتگو با شفاآنلاین خبر داد:
شفاآنلاین :عضو هیأت مدیره انجمن ارتوپدی ایران از کیفیت مناسب تشخیص و درمان بیماری های ارتوپدی ایران در مقایسه با کشورهای پیشرفته خبر داد و مهارت پزشکان را عامل مهمی در تشخیص ودرمان بیماری ها دانست.

دکتر روشنک مرادی ضمن بیان این مطلب در مورد شایع ترین مشکلات ارتوپدی دست درمیان ایرانی ها به خبرنگار شفاآنلاین گفت: شایع ترین مشکلات ارتوپدی دست  مربوط به شکستگی وکشیدگی است. چراکه دست عضوی است که استفاده و کارایی بسیاری دارد و در این میان ممکن است دچار عوارض و مشکلاتی شود .از طرفی به دلیل استفاده زیاد از دست ضایعات بیش مصرفی دست (over use) هم جزء مشکلات شایع است و در کل مشکلات ارتوپدی دست جزء مشکلات روزمره افراد است و اغلب افراد نیز آن را تجربه کرده اند.

عضو هیأت مدیره انجمن ارتوپدی ایران اظهار کرد: به دلیل کاربرد فراون این عضو در کارهای روزانه، به وجود آمدن ضایعه و صدمه برای این عضو خود را در زندگی فرد به شدت نشان می دهد و افرادی که مشکلات مادر زادی دست دارند نیز آمار قابل توجهی هستند .همچنین ممکن است با استفاده از خدمات ارتوپدی نتوان مشکلات آنان را کاملاً بهبود بخشید ولی بی تردید کمک های بسیاری در بهبود عملکرد عضو به آنان می توان کرد.

دکتر مرادی تصریح کرد: تشخیص در بیماری ها و مشکلات ارتوپدی دست بیشتر به مهارت پزشک در گرفتن شرح حال درست و دقت در معاینه ارتباط دارد.درعین حال جراحان ما به دلیل گذراندن وطی کردن کریکولوم های سنگین آموزشی، از نظر من و بسیاری از متخصصین، جراحان با مهارتی و دانشی هستند. ضمن اینکه روش های کمک تشخیصی و پاراکلینیکی در تشخیص نقش ایفا می کند ولی این طور نیست که تشخیص صرفاً به روش پاراکلینیکی وابسته باشد.

وی بیان کرد: در زمینه درمانی هم  تقریباً می توانیم بگوییم که به روز هستیم و علت آن هم این است که در بسیاری از کنگره های جهانی از ما دعوت می شود تا شرکت و سخنرانی کنیم .ازسوی دیگر در بسیاری از موارد همکاران جوان ما از وسایل جدید ساخته خودشان رونمایی می کنند و اساتید این حوزه روش ها و تکنیک های جدیدی در تشخیص و درمان ارائه می دهند .ضمن اینکه نسبت به کشورهای پیشرفته شرایط خوبی داریم و هیچ کمبودی نداریم و اگر هم کمبود هایی در تجهیزات داشتیم به مرور زمان یاد گرفتیم که مشابه آن را ایجاد کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: