کد خبر: ۱۵۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 28
دکتر حسن حسن زاده در خصوص شایع ترین بیماری در بین مردان گفت: سنگ های ادراری، عفونت های سیستم ادراری و تناسلی و ناتوانی های جنسی شایع ترین بیماری در بین مردان است
شفا آنلاین>سلامت>متخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری گفت: سرطان پروستات(Prostate Cancer) به عنوان شایع ترین بیماری در بین مردان در سال های اخیر شیوع بیشتری در بین افراد جامعه داشته و این موضوع باید جدی گرفته شود.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر حسن حسن زاده در خصوص شایع ترین بیماری در بین مردان گفت: سنگ های ادراری، عفونت های سیستم ادراری و تناسلی و ناتوانی های جنسی شایع ترین بیماری در بین مردان است.

وی با بیان اینکه تشخیص و درمان به موقع بیماری های بدخیم از اهمیت ویژه برخوردار است، اظهارکرد: در سال های اخیر با توجه به وضعیت تغذیه، رفتارهای جنسی و مواد سرطان زای بیرونی شیوع سرطان پروستات افزایش یافته است.

دکتر حسن زاده گفت: با توجه به پیشرفت های اخیر علم پزشکی و بهبود روش های آزمایشگاهی، تشخیص این بیماری در مراحل اولیه مقدور شده است.

وی بار دیگر تاکید کرد: با توجه به پیشرفت های علم پزشکی، درمان قطعی این بیماری در مراحل اولیه مقدور است و از این رو تشخیص به موقع آن بسیار اهمیت دارد.

متخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری با بیان اینکه درمان قطعی سرطان پروستات(Prostate Cancer) در مراحل پیشرفته امکان پذیر نیست، افزود: برای مردان بالای 40 سال معاینه سالیانه و آزمایش های پروستات توصیه می شود.

وی روش های درمان سرطان پروستات را درمان انتظاری، جراحی، رادیوتراپی و هورمون تراپی عنوان کرد.

دکتر حسن زاده اظهارکرد: برای پیشگیری از سرطان پروستات اصلاح روش های تغذیه ای و استفاده از مواد غذایی طبیعی، عدم سرخ کردن غذاها، استفاده نکردن از فست فودها، استفاده نکردن از کودهای شیمیایی و هورمونی در گیاهان و استفاده بسیار از سبزیجات توصیه می شود.

وی گفت: اصلاح رفتارهای جنسی و رعایت بهداشت فردی در کاهش میزان سرطان پروستات موثر است.

پروستات یا پروفسرته (به انگلیسی: Prostate) عضوی از دستگاه تناسلی مردانه است و به اندازه و شکل یک گردوی کوچک، در ابتدا مجرای ادراری در لگن خاصره قرار دارد.

پروستات غده‌ای است سفت به شکل یک هرم وارونه که قسمتی از آن بافت غددی و قسمتی بافت عضلانی – همبندی دارد و مجرای ادرار پروستاتی را احاطه می‌ کند.
 

غده پروستات در موقع انزال منقبض می‌شود و ماده شیری رنگ قلیایی به منی اضافه می‌کند؛ حالت ژلاتینی منی به‌دلیل همین اتفاق است.

ترشحات پروستات حدود ۲۰ درصد از حجم منی را تشکیل می‌دهد.

غدهٔ پروستات در سراسر دوران کودکی به نسبت کوچک باقی می‌ماند و در سن بلوغ تحت تأثیر تستسترون شروع به رشد می‌کنند. این غده در حدود سن ۲۰ سالگی به یک اندازهٔ تقریبا ثابت می‌رسد و تا سن حدود ۴۰ تا ۵۰ سالگی به همین اندازه (حدود ۳۰ سی سی) باقی می‌ماند.

وزن پروستات در فرد بالغ سالم حدود ۲۰–۲۵ گرم و اندازه آن ۴×۲×۳ سانتی‌متر است.
برچسب ها: پروستات ، سلامت ، جراحی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: