کد خبر: ۱۵۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۷ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 27
زالی درگفتگوباشفاآنلاین اعلام کرد:
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور بر حضور حداکثری پزشکان در انتخابات پیش روی سازمان نظام پزشکی تأکید کرد و گفت: انزوا و انفعال بی تردید در رسیدن به مطالبت جامعه پزشکی پاسخ نمی هد.ضمن اینکه هیأت نظارت بر انتخابات برای حضور حداکثری پزشکان تمهیدات خاصی اتخاذ کرده است.

دکتر علیرضا زالی،درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین پیرامون اهمیت انتخابات سازمان نظام پزشکی گفت: این سازمان در طول سال های گذشته با فراز و نشیب های مختلفی روبرو بوده و نکته بسیار مهم و حائز اهمیت که می تواند به اقتدار نظام پزشکی به عنوان یک کنشگر اصلی نظام سلامت کمک شایانی کند، حضور حد اکثری در صحنه انتخابات نظام پزشکی است.

وی تأکید کرد: سرنوشت جامعه پزشکی کشور با حضور حداکثری پزشکان در انتخابات نظام پزشکی محقق خواهد شد و انزوا و انفعال در بحث های صنفی معمولاً منجر به نتیجه مثبت نمی شود .بلکه برعکس حضور پر شور و مشارکت جدی همکاران در صحنه های اجتماعی از جمله بحث انتخابات صنفی و مسایل نظام پزشکی می تواند اقتدار آفرین باشد.

وی افزود: بی تردید اگر پشتیبان منتخبین جامعه خدوم پزشکی کشور، آراء حداکثری باشد در بحث های مختلفی که به صورت فراسازمانی با آن روبرو هستند می توانند از اقتدار و استحکام بالاتری برخوردار باشند . البته در این راستا هیأت اجرایی و هیأت نظارت انتخابات سازمان نظام پزشکی هم تسهیلاتی را برای افزایش مشارکت نسبت به ادوار گذشته طراحی و درنظرگرفته است.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: مشکلات متعدد و مطالبات پیچیده جامعه پزشکی در سال های اخیر موجب شده که حالت یأس ودلسردی در جامعه پزشکی نهادینه شود .و به طور طبیعی بسیاری از همکاران در جامعه پزشکی گلایه مند هستند و این حجم مشکلات که در سال های اخیر انباشته شده خودش می تواند عاملی شود برای اینکه مشارکت را به حداقل برساند. اما به نظر می رسد که تاکتیک عبور از چنین بن بستی در واقع انفعال نیست و قدر مسلم این است که جامعه پزشکی باید با طراوت و نشاط در انتخابات حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: بی تردید حضور پرشور تر می تواند برون دادهای جدی تری را در جامعه پزشکی کشور در بر داشته باشد و به همین دلیل از جمیع پزشکان خدوم کشور دعوت عمومی می کنیم که در انتخابات سازمان نظام پزشکی شرکت کنند.

دکتر زالی در مورد الکترونیکی شدن انتخابات سازمان نظام پزشکی نیز گفت: این موضوع بر عهده هیأت نظارت و هیأت اجرایی است و آنها هستند که باید در این مورد تصمیم قطعی بگیرند و علی القاعده دوستان ما در وزارت بهداشت از لحاظ زیر ساخت ها و مسائل مربوط به انتخابات الکترونیک تلاش هایی را دارند.البته به طور طبیعی هیأت نظارت در این زمینه تصمیم نهایی را باید اتخاذ کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: