کد خبر: ۱۵۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 27
موفقیت کشور در خودکفایی تولید دو واکسن حیاتی ب.ث.ژ و هپاتیت ب موجب کنترل چشمگیر این بیماری در ایران شده اما ارتقاء کیفی قابل ملاحظه و افزایش میزان تولیدات این دو واکسن طی چند ساله اخیر صورت گرفته است.
شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکز تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور(Institut Pasteur) ایران با اشاره به کنترل بیماری سل ریوی در کشور از ظرفیت چشمگیر پاستور در تولید چندین میلیون دوز دوز واکسن ب.ث.ژ با اتکا به توانمندی داخلی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،هومن کاغذیان رییس مجتمع تولیدی تحقیقاتی  انستیتو پاستور ایران  اظهار کرد: موفقیت کشور در خودکفایی تولید دو واکسن حیاتی ب.ث.ژ و هپاتیت ب موجب کنترل چشمگیر این بیماری در ایران شده اما ارتقاء کیفی قابل ملاحظه و افزایش میزان تولیدات این دو واکسن طی چند ساله اخیر صورت گرفته است. 

وی با اشاره به موفقیت ایران در کنترل کامل بیماری سل ریوی با اتکا به تولید داخلی واکسن حیاتی ب.ث.ژ افزود: با توجه به قراردادی که داریم امسال 4 میلیون دوز از این واکسن تحویل وزارت بهداشت می‌شود و انیستیتو پاستور هم اکنون قابلیت تولید سالانه 20 میلیون دوز واکسن ب.ث.ژ را دارد.

رییس مرکز تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور با بیان اینکه برخی مشکلات تصریح کرد: علی رغم کیفیت بالا و ظرفیت قابل توجه پاستور در تولید واکسن حیاتی ب.ث.ژ متاسفانه مسائلی مانند تحریم طی سالیان گذشته صادرات این محصولات را با مشکلات قابل ملاحظه ای روبه رو کرد و شاید بسیاری از بازار های خارجی را از دست دادیم اما این موضوع بازار های داخلی را از ما نگرفته بلکه هر ساله نیز کیفیت تولیدات ما بیش از پیش ارتقا یافت.

کاغذیان یادآور شد: تامین واکسن با توجه به استراتژیک(Strategic) بودن و به لحاظ امنیت ملی مهم است زیرا به فرد سالم تزریق می‌شود و امکان وقفه در تزریق آن وجود ندارد، بنابراین با اتکا به توان داخلی و با وجود تحریم ها انستیتو پاستور موفق به تولید به موقع و تامین نیازهای داخلی کشورمان در دو واکسن حیاتی ب.ث.ژ و هپاتیت ب شد، زیرا واکسن باید در زمان خاص خود و به منظور تقویت سیستم ایمنی نوزاد نسبت به بیماری مربوطه تزریق شود.

برچسب ها: واکسن ، انستیتو ، پاستور
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: