کد خبر: ۱۵۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 26
درمان دارویی آلزایمر با SAK۳ در حال حاضر در مرحله پیش‌بالینی است و تا کنون در درمان آلزایمر در حیوانات آزمایشگاهی امن و اثربخش بوده است و در چند سال آینده پژوهش‌های بالینی انجام خواهدشد

شفا آنلاین:درمان دارویی آلزایمر با SAK۳ در حال حاضر در مرحله پیش‌بالینی است و تا کنون در درمان آلزایمر در حیوانات آزمایشگاهی امن و اثربخش بوده است و در چند سال آینده پژوهش‌های بالینی انجام خواهدشد


به گزارش شفا آنلاین:استیل‌کولین انتقال‌دهنده عصبی در مغز است که نقش مهمی در کنترل توجه و ادراک دارد. اعتقاد بر این است که اختلال در عملکرد سیستم استیل‌کولین، یکی از علل بیماری آلزایمر و دمانس عروقی است.در حال حاضر، استاد  Kohji Fukunaga توسط یک گروه تحقیقاتی ژاپنی در دانشگاه توهوکو ، یک داروی جدید به نام SAK۳ساخته‌اند که می‌تواند بیماری آلزایمر را درمان کند.

در این بررسی، محققان دریافتند که تقویت‌کننده‌های نوع T کانال‌های کلسیم، آزادسازی استیل‌کولین در مغز را تحریک می‌کنند و ادراک را با فعال کردن مولکول حافظه CaMKII بهبود می‌بخشند. به گفته‌ی پروفسور Fukunaga، در مطالعه‌ی مدل موش، دیده شد که SAK۳ تولید پروتئین بتا آمیلوئید را کاهش می‌دهد. این موضوع می‌تواند به عنوان اولین داروی درمان‌کننده‌ی بیماری آلزایمر باشد.

SAK۳ در حال حاضر در مرحله پیش‌بالینی است و تا کنون به اثبات رسیده که در حیوانات آزمایشگاهی امن و اثربخش است و در چند سال آینده پژوهش‌های بالینی انجام خواهدشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: