کد خبر: ۱۵۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 20
حسینعلی شهریاری با یادآوری اینکه 7 تا 10 درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند، گفت: اگر نتوان جمعیت جوان قابل توجهی برای پرداختن به فعالیت های اقتصادی داشته باشیم به طور قطع همانند کشور ژاپن و دیگر کشورهای اروپایی با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.
شفاآنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت ۱.۲ درصد است وباید به ۲.۶ درصد برسد از وجود ۳ میلیون زوج نابارور در کشور خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،حسینعلی شهریاری با یادآوری اینکه 7 تا 10 درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند، گفت: اگر نتوان جمعیت جوان قابل توجهی برای پرداختن به فعالیت های اقتصادی داشته باشیم به طور قطع همانند کشور ژاپن و  دیگر کشورهای اروپایی با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش تعداد سالمندان از سویی نوعی هشدار محسوب شده و از سویی نویدبخش و  نشانه بهبود وضعیت سلامت و درمان کشور و همچین افزایش امید به زندگی است، افزود: باید با اتخاذ تدابیر ویژه نسبت به افزایش جمعیت جوان کشور تلاش کرد زیرا حفظ کشور نیازمند افزایش نیروی جوان است.

راه اندازی طب سالمندی در کشور برای رفع مشکلات درمان جامعه سالمندی

وی با یادآوری اینکه افراد در دوران سالمندی با مشکلات زیادی مواجه می شوند و بسیاری از بیماری های مربوط به شنوایی، قلبی و ریوی آنها را تهدید می کند، گفت: در جهت رفع مشکلات جامعه سالمندی باید اقدامات اساسی انجام داد که در همین راستا طی سال های اخیر با توجه به تغییرات جمعیتی رشته تخصصی طب سالمندی در کشور راه اندازی شده است.

باید در جهت بهبود وضعیت سالمندان به گونه ای عمل کرد که این قشر هیچ گونه دغدغه ای نداشته باشند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید در جهت بهبود وضعیت سالمندان به گونه ای عمل کرد که این قشر هیچ گونه دغدغه ای نداشته باشند، تصریح کرد: سالمندان کشور در حال حاضر دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی زیادی هستند و برخی از آنها به جای استراحت برای امرار معاش تلاش می کنند در حالی که اگر نگاهی به گردشگران خارجی داشته باشیم تمامی آنها سالمند هستند و در حال حاضر از سالمندی خود به درستی بهره می برند.

بیمه های تامین اجتماعی باید تقویت و تمامی سالمندان تحت پوشش بیمه قرار گیرند

حسینعلی شهریاری  با تاکید بر اینکه بیمه های تامین اجتماعی باید تقویت و تمامی سالمندان تحت پوشش بیمه قرار گیرند، گفت: هر چند باید با توجه به افزایش تعداد سالمندان کشور تعداد زیادی پزشک متخصص سالمندی در کشور تربیت شود اما متاسفانه کشور ما هنوز در اول راه بوده و به این موضوع توجه چندانی نشده است.

اقدامات انجام شده در جهت افزایش نرخ جمعیت و تحقق سیاست های جمعیتی بیشتر شعاری بوده است

نماینده مردم زاهدان در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه اقدامات انجام شده در جهت افزایش نرخ جمعیت و تحقق سیاست های جمعیتی بیشتر شعاری بوده است، تصریح کرد: متاسفانه جوانان کشور به دلیل مشکلات معیشتی و بیکاری هیچ گونه رغبتی به ازدواج نداشته و بر همین اساس سن ازدواج در کشور افزایش یافته و کشور به سمت پیری در حرکت است.

رفع مشکل کاهش جمعیت کشور نیازمند رفع معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رفع مشکل کاهش جمعیت کشور نیازمند رفع معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی است، ادامه داد: به طور قطع اگر در جهت رفع مشکلات اقتصادی جوانان گام برداشت نرخ ازدواج در کشور افزایش یافته و افزایش نرخ ازدواج منجر به افزایش نرخ باروری می شود.

نرخ رشد جمعیت  2 و 1 درصد است و باید به 2.6 درصد برسد/ افزایش نرخ رشد جمعیت مستلزم رفع مشکل مسکن و بیکاری جوانان

وی با یادآوری اینکه نرخ رشد جمعیت  2 و 1 درصد درصد است و باید به 2.6  درصد برسد، گفت: افزایش نرخ رشد جمعیت مستلزم رفع مشکل مسکن و بیکاری جوانان است و با هیچ طریق و روشی رفع نمی شود؛ متاسفانه کار عملیاتی و جدی در رابطه تسهیل ازدواج جوانان انجام نشده و منابعی که به این منظور در بودجه در نظر گرفته شده در مسیرهای دیگر هزینه شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در  رابطه با جمعیت و تعالی خانواده مصوبه هایی داشته است، گفت: مقام معظم رهبری در این رابطه فرمودند که شایسته است این موضوع در مجلس نیز تصویب شود و مجلس نیز به مدت دو سال این طرح را مورد بررسی قرار داد و قانون تعالی و رشد خانواده 56 ماده ای تصویب شد اما زمانی که خواستیم این طرح را به صحن علنی ارائه کنیم دولت یادآور شد این طرح بار مالی زیادی را برای دولت به همراه داشته و توان مالی آن از عهده دولت خارج است بنابراین مجلس تلاش خود را به کار برد اما به علت بار مالی زیاد بلاتکیف ماند.

برخی دستگاه ها افزایش مرخصی زایمان به 9 ماه را به دلیل بار مالی اجرا نمی کنند

شهریاری با بیان اینکه برخی دستگاه ها افزایش مرخصی زایمان(Maternity leave) به 9 ماه را به دلیل بار مالی اجرا نمی کنند، گفت: متاسفانه قوانین زیادی در رابطه با حوزه زنان و خانواده تصویب شده اما دولت و بخش خصوصی از زیر بار آن شانه خالی می کنند و برخی بر این باورند اگر به بخش خصوصی برای اجرای این قانون فشار وارد شود مشکلاتی برای اشتغال بانوان به وجود می آید بنابراین مرخصی زایمان به عنوان تیغ دو لبه محسوب می شود که ممکن است کارفرمایان را تشویق کند از بانوان در مشاغل استفاده نکند و اگر بخش خصوصی هم بخواهد آن را اجرایی کند دولت باید به بخش خصوصی یارانه پرداخت کند.

ناباروری زوجین در کاهش نرخ جمعیت موثر است/ وجود 3 میلیون زوج نابارور در کشور

نماینده مردم زاهدان در مجلس دهم، با یادآوری اینکه ناباروری زوجین(Infertile couples) در کاهش نرخ جمعیت موثر است از وجود 3 میلیون زوج نابارور در کشور خبر داد و گفت: باید در جهت مشکلات درمان زوجین نابارور گام برداشت و درمان آنها را تحت پوشش قرار داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکل و پدیده تک فرزندی معضلی جدی برای جمعیت کشور محسوب می شود، ادامه داد: متاسفانه هیچ گونه اقدامی در جهت تحقق سیاست های جمعیتی صورت نگرفته و توفیقی در این رابطه نداشته ایم.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: