کد خبر: ۱۵۲۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 19
متخصصان در یک مطالعه جدید از سوی موسسه ملی سلامت (NIH) داروی تزریقی mepolizumab را به درمان استاندارد فعلی برای اختلال نادر "سندرم چرگ اشتراوس" یا "گرانولوماتوز آلرژیک" اضافه کرده‌اند

شفا آنلاین>سلامت>متخصصان علوم پزشکی در آمریکا دریافته‌اند که ترکیب یک داروی تازه تایید شده از سوی سازمان غذا و داروی این کشور (FDA) با شیوه درمانیِ فعلی می‌تواند به درمان نوعی بیماری نادر سیستم ایمنی کمک کند.

به گزارش شفا آنلاین، این متخصصان در یک مطالعه جدید از سوی موسسه ملی سلامت (NIH) داروی تزریقی mepolizumab را به درمان استاندارد فعلی برای اختلال نادر "سندرم چرگ اشتراوس" یا "گرانولوماتوز آلرژیک" اضافه کرده‌اند.

این اختلال نادر سیستم ایمنی (EGPA)، موجب افزایش غیرمعمول شمار نوعی از گلبول‌های سفید موسوم "ائوزینوفیل" می‌شود. این تغییر غیرعادی که در ابتدا منجر به بروز آسم(Asthma) شدید می‌شود در مراحل بعدی و با تجمع گلبول‌های فوق در دیواره عروق خونی که موجب آزادسازی پروتئین‌های سمی می‌شود در نهایت به تعداد بیشتری از اعضای بدن آسیب می‌رساند.

این پروتئین‌های سمی که موجب التهاب(Inflammation) و آسیب دیدگی دیواره عروق خونی می‌شوند جریان خون را محدود کرده و منجر به آسیب بافتی می‌شوند.

به گزارش یونایتدپرس، در حال حاضر شیوه استاندارد برای درمان EGPA مصرف خوراکی استروئیدها به طور مداوم است اما این شیوه می‌تواند در طولانی مدت عوارض جانبی جدی داشته باشد.

متخصصان در این مطالعه داروی تزریقی mepolizumab را به درمان استروئیدی اضافه کردند و دریافتند که این ترکیب در روند بهبود بیماری و کمک به درمان مفید و موثر است.

برچسب ها: سیستم ایمنی ، آسم ، التهاب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: