کد خبر: ۱۵۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 18
تلفات وبا در یمن به 186 مورد رسیده، 14 هزار مورد مشکوک به وبا نیز گزارش شده، و 7.6 میلیون یمنی در معرض ابتلا به این بیماری هستند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن گفت: شمار مبتلایان به وبا طی هفته گذشته در یمن سه برابر شده است.

به گزارش شفا آنلاین، الکساندر فیت افزود: تلفات وبا در یمن به 186 مورد رسیده، 14 هزار مورد مشکوک به وبا(Cholera) نیز گزارش شده، و 7.6 میلیون یمنی در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

وی همچنین در حساب توئیتری خود به شرایط سخت درمان و کمبود تخت های بیمارستانی اشاره کرد و گفت: بسیاری از بیماران در راهروهای بیمارستان ها و روی زمین، یا زیرتخت های دیگر بیماران بستری شده اند و حتی برخی داخل ماشین های خود در اطراف بیمارستان ها خدمات درمانی را دریافت می کنند.

به منظور مقابله با شیوع وبا، طی روزهای گذشته بخش های بهداشت و آبرسانی کمیته بین المللی صلیب سرخ در هفت مرکز اصلی و هفت بیمارستان در استان های مختلف یمن در حال توزیع سرم های وریدی، محلول های نمکی و 20000 قرص تصفیه آب بوده اند.

در همین حال کمیته بین المللی صلیب سرخ(Red Cross) در یمن اقدام به تهیه کیتهای ضد وبا کرده و در تلاش برای فراهم نمودن کلرین برای تصفیه آب است.

کارشناسان این سازمان همچنین به ارزیابی شرایط پرداخته اند تا در صورت لزوم نسبت به ارسال ملزومات مورد نیاز بصورت هوایی و در اسرع وقت اقدام کنند.

طی ماه جاری با توجه به وخامت اوضاع در یمن، کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد که ضمن گسترش عملیات خود دراین کشور درصدد است تا بودجه کمک رسانی به مردم یمن را به 90 میلیون دلار افزایش دهد.

یمن فقیرترین کشور شبه جزیره عربی از فروردین سال 1394 در معرض جنگ گسترده و همه جانبه‌ای از سوی ائتلاف عربستان و برخی کشورهای عربی قرار گرفته است.

حملات گسترده ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی دولت سعودی علیه مردم یمن همچنان در سایه سکوت محافل عربی و غربی ادامه دارد.حملات مداوم عربستان به مناطق مختلف یمن که تاکنون نتیجه ای جز ویرانی و کشتار در پی نداشته، اوضاع انسانی وخیمی را در این کشور فقیر عربی رقم زده است.
برچسب ها: وبا ، صلیب سرخ ، بیمارستان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: