کد خبر: ۱۵۲۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 16
در راستای طرح تحول سلامت به رفع عملی این چالش عمومی توجه ویژه ‌ای شده و این طرح گام به گام خود را با شتاب مناسب به صورت فراگیر و در میان تمام اقشار و اصناف و گروه ها پیش خواهد برد
شفا آنلاین>سلامت>رییس انجمن(Community) دندانپزشکی ایران گفت: دولت یازدهم به ضرورت ارتقای سلامت دهان و نقش بسیار موثر آن در سلامت جسم و روان آحاد جامعه باور دارد و از این رو، در قالب طرح تحول سلامت توجه ویژه ای به این حوزه به عمل اورده است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علی تاجرنیا در مراسم گشایش پنجاه و هفتمین کنگره بین‌المللی انجمن دندان‌پزشکی ایران (اکسیدا 57) افزود: در راستای طرح تحول سلامت به رفع عملی این چالش عمومی توجه ویژه ‌ای شده و این طرح گام به گام خود را با شتاب مناسب به صورت فراگیر و در میان تمام اقشار و اصناف و گروه ها پیش خواهد برد؛ به گونه ای که در سال 95 جهشی چشمگیر و تحسین برانگیز در برخورداری ایرانیان از خدمات درمانی و بهداشتی در حوزه سلامت دهان به وقوع پیوسته است و افق فراروی سال 1400 دستیابی آسان و عادلانه مردم ساکن شهر و روستا به خدمات دندان پزشکی خواهد بود.

تاجرنیا یادآور شد: نکته مهم در این طرح ملی حضور جامعه فرهیخته و پر تلاش دندانپزشکی(Dental) کشور است که با بیش از 32 هزار دندان پزشک عمومی متخصص با توان علمی و عملی خویش و بومی سازی یافته های به روز جهانی یاریگر دولت در برخورداری تمام ایرانیان از خدمات دندان پزشکی و جامعه‌ای با نشاط با دندانهایی سالم و با رعایت تمام اصول بهداشت دهان و دندان می باشد.

رییس هیات مدیره انجمن دندانپزشکی ایران گفت: انجمن دندانپزشکی ایران در سال جدید با تعامل سازنده با تمام ذینفعان رشته دندان پزشکی و با منش تضارب آرا گام های مهمی را در جهت تدوین سند اعتلای دندان پزشکی بردارد.

تاجرنیا گفت: ایران زادگاه و خاستگاه نیک اندیشانی است که از طلوع خورشید تمدن بشری، همواره در پی سلامت جسم و اندیشه خویش و جامعه آریایی بوده است. ایران همواره مهد اندیشمندان و پزشکان بزرگی بوده است که با استفاده از یافته های دانشمندان پیشین قله های پیشرفت را فتح کرده اند.

وی ادامه داد: در عصر معاصر خدمات دندان پزشکی به مدد دانش و تکنولوژی روز لحظه به لحظه در حال تغییر و پیشرفت است و در سلامت بشری به موفقیت های چشمگیر دست یافته است.

وی افزود: ایران به تحقق عینی و عملی خدمات دندان پزشکی برای 80 میلیون ایرانی و بیش از 20 میلیون مهاجر غیر ایرانی کشورهای همسایه و نیز افراد برخوردار از گردشگری سلامت، دست یافته است.

رییس پنجاه و هفتمین کنگره سراسری انجمن دندان پزشکی ایران نیز در این مراسم گفت: این کنگره در 114 پنل علمی با بیش از 200 سخنران داخلی و 35 سخنران خارجی تا پنجشنبه هفته جاری برگزار می شود.

کاوه سیدان اطهار کرد: سال گذشته اولین کنگره منطقه ای FDI همزمان با اکسیدا 56 برگزار شد و از امسال به مدت سه سال متوالی کنگره منطقه ای خاورمیانه همزمان با اکسیدا در تهران برگزار می شود. امیدوارم که این امر موجب شناسایی بیشتر هویت علمی و حقوقی دندان پزشکی ایران در جهان شود.

سیدان گفت: نمایشگاه جانبی کنگره امسال در مساحتی حدود 8 هزار متر آغاز به کار کرد و انجمن دندان پزشکی ایران توانایی برگزاری کنگره هایی با ظرفیت بیشتر را هم دارد . امسال بیش از 6 هزار ثبت نام داشتیم و امیدوارم با مساعدت وزارت بهداشت کنگره با وسعت بیشتری در سال های آینده برگزار شود.

پنجاه و هفتمین کنگره(Congress) بین‌المللی انجمن دندان‌پزشکی ایران روز یکشنبه ( 24 اردیبهشت ) با حضور جمعی از دندانپزشکان در سالن اجلاس سران آغاز بکار کرد و تا 28 اردیبهشت ماه به کار خود ادامه می دهد.
برچسب ها: کنگره ، بهداشت ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: