کد خبر: ۱۵۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 15
با افزایش سالانه مالیات، پزشکان مسن و پیشکسوت که سرمایه های علمی و تجربی هستند، در پرداخت مالیات به مشکل برمی خورند و ناچار به تعطیلی مطب و حرفه خود می شوند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با انتقاد از اعمال برخی ضوابط مالیاتی برای پزشکان گفت: چرا باید با بالا رفتن سن، مالیات بیشتری بپردازیم و این قانون نانوشته، موجب خروج همکاران باتجربه و پیشکسوت ما از گردونه درمان خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر ایرج خسرونیا روز دوشنبه در افتتاحیه بیست و هشتمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران افزود: با افزایش سالانه مالیات، پزشکان مسن و پیشکسوت که سرمایه های علمی و تجربی هستند، در پرداخت مالیات(Tax) به مشکل برمی خورند و ناچار به تعطیلی مطب و حرفه خود می شوند.

وی پیشنهاد کرد همان گونه که مجلس شورای اسلامی برای درآمدهای زیر دو میلیون تومان، معافیت مالیاتی درنظر گرفته است، برای پزشکان بالای 70 سال نیز معافیت هایی یا تخفیف های مالیاتی اعمال کند.

خسرونیا همچنین از این که هزینه حضور پزشکان در کنفرانس های خارج کشور برای اولین بار در پرونده مالیاتی آنها منعکس می شود و انجمن های تخصصی پزشکی نیز ملزم به پرداخت مالیات شده اند، انتقاد کرد.

این پزشک متخصص داخلی همچنین با ابراز تاسف از این که برخی دانشگاه های علوم پزشکی، رزیدنت داخلی را به اتاق آندوسکوپی(endoscopy) راه نمی دهند، گفت: رزیدنت های داخلی در دوران فارغ التحصیلی برای کمک به بیماران مخصوصا در شهرستان ها فعالیت دارند و این درحالی است که سازمان های بیمه گر از پرداخت بیمه آنها خودداری می کنند و این مشکل به خاطر تبصره های زیادی است که در سالیان دور برای رشته داخلی تصویب شده است.

وی از مسئولان سازمان نظام پزشکی درخواست کرد نسبت به اصلاح کوریکولوم های (برنامه آموزشی) تخصص های داخلی و همچنین چگونگی فعالیت و کار رشته های مختلف توجه بیشتری نشان دهد.

دبیر علمی بیست و هشتمین کنگره سالیانه پزشکان متخصص ایران نیز در این مراسم گفت: در چهار روز برگزاری کنگره به ترتیب شاهد ارائه سخنرانی های جامع درمورد بیماری های شایع کشور؛ کمردردهای مکانیکی توسط دکتر فریدون دواچی، مدیریت درمان افسردگی(Depression) در بیماری های داخلی توسط دکتر سید سعید صدر، تفسیر تست های تیروئیدی توسط دکتر منوچهر نخجوانی و آلودگی هوا توسط دکتر محمدرضا مسجدی خواهیم بود.

دکتر سید محمود اسحاق حسینی افزود: در کنگره امسال 10 پنل تخصصی نیز تدارک دیده شده که هیچیک از آنها به صورت سخنرانی ارائه نمی شود بلکه در قالب گفتمانی و دو سویه خواهد بود که در زمینه های مختلف همچون بیماری های شایع خونی، نورولوژی، دیابت، بیماری کلیوی، لوپوس، ناراحتی های گوارشی، بیماری های قلبی و ریوی و سرطان ها ارائه می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: