کد خبر: ۱۵۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 15
یکی از پیشنهادهای ما این است که گروه های متخصص داخلی، کودکان، عمومی، ماما، روانپزشک و متخصصان عفونی که عمده درآمد آنها براساس فعالیت های سرپایی و مطب، نوشتن نسخه و معطوف به ویزیت بیمار است، از تعرفه ترجیحی و رشد بالاتری برخوردار شوند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: امسال پیشنهاد دادیم که برای اولین بار، سازمان های بیمه گر پایه، مبنای تعرفه بخش خصوصی را به میزان مصوب، اعمال کنند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه در افتتاحیه بیست و هشتمین کنگره جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: اکنون سوال اصلی مردم این است که آیا در صورت رشد تعرفه ها، پرداخت از جیب مردم هم افزایش خواهد یافت؟

وی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: متاسفانه تاکنون مبنای سازمان های بیمه گر پایه برای پرداخت در بخش خصوصی و دولتی، تعرفه بخش دولتی بود در حالی که این کار هیچ تناسبی ندارد زیرا بیماری که به مطب خصوصی مراجعه می کند باید هزینه بیشتری بپردازد و ما برای جبران این موضوع، پیشنهاد دادیم که امسال برای اولین بار، سازمان های بیمه گر پایه، مبنای تعرفه بخش خصوصی را به میزان مصوب، اعمال کنند.

زالی اعمال تعرفه ترجیحی برای برخی رشته های پزشکی را از دیگر خواسته های سازمان نظام پزشکی برشمرد و گفت: یکی از پیشنهادهای ما این است که گروه های متخصص داخلی، کودکان، عمومی، ماما، روانپزشک(Psychiatrist) و متخصصان عفونی که عمده درآمد آنها براساس فعالیت های سرپایی و مطب، نوشتن نسخه و معطوف به ویزیت بیمار است، از تعرفه ترجیحی و رشد بالاتری برخوردار شوند.

وی افزایش سهم بیمه های پایه برای خدمات پزشکی در مناطق محروم را از دیگر پیشنهادهای سازمان نظام پزشکی عنوان کرد و گفت: معتقدیم سهم بیمه های پایه برای پرداخت به جامعه پزشکی در مناطق محروم باید افزایش یابد به گونه ای که رشد تعرفه در مناطق محروم، موجب پرداخت بیشتر از جیب مردم نباشد.

زالی تاکید کرد: تعرفه های پزشکی(Medical tariffs) مناطق محروم هم از نظر اولویت زمانی و هم از نظر میزانی که بیمه ها مشارکت می کنند، باید ترغیب کننده باشد.

وی با ابزار تاسف از رشد نامطلوب تعرفه ها در سال اخیر، بیان داشت: علاوه بر این، در استان ها تعدیل هایی حاصل شد که هم زمان تعرفه ها را به تاخیر انداخته است و هم موجب نارضایتی همکاران ما در استان ها شد و درخواست روسای نظام پزشکی شهرستان ها این بود که تعدیل مجدد استانی حاصل نشود چون به اندازه کافی، تاخیر در اعلام تعرفه ها وجود دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی(Medical System) همچنین از آماده شدن ویرایش جدید کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات (کتاب کالیفرنیا) خبر داد و گفت: این کتاب، مرجع مهمی در تصمیم گیری های تعرفه ای سال های اخیر است و اکنون ویرایش سال 2017 آن آماده شده است که ویژگی های جدید علمی و منطقی دارد و به عدالت بین رشته ای و متوازن سازی تعرفه ها کمک می کند.

وی تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که ویرایش جدید این کتاب که یک مرجع جهانی نیز به شمار می آید، با حفظ اصالت و بدون مداخله، مبنای تعرفه گذاری پزشکی در کشور قرار گیرد تا شاهد تحولات و عدالت نسبی در تعرفه بخش های مختلف به ویژه خدمات سرپایی باشیم.

بیست و هشتمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران امروز 25 اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مرکز همایش های بین المللی رازی آغاز به کار کرد.

در افتتاحیه این همایش از سید جعفر نوابی استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، عباسعلی جوادی متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری از استان اصفهان، طیبه برهانی نژاد استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمان، هوشنگ رفیعی عضو هیات علمی بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسعود بیگدلی عضو هیات علمی بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان پزشکان متخصص داخلی پیشکسوت با اعطای هدایایی تجلیل شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: