کد خبر: ۱۵۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 14
محمود بیگلر اظهارداشت: ما به محصولاتی تولید داخل اطلاق می کنیم که بالای ٥٠ درصد قطعات را در ایران تولید کرده باشند. نظارت و کنترل ما به سمت محصولات نهایی رفته و در سطح عرضه این نظارت ها انجام می شود.
شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل نظارت بر ملزومات و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، گفت: سال گذشته ٧٠ میلیون دلار تجهیزات پزشکی صادر کردیم که هدف گذاری کرده ایم این مقدار در سال جاری ۲ برابر شود.

به گزارش شفاآنلاین، محمود بیگلر روز یکشنبه در نشست خبری رونمایی از بسته حمایتی صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی(Medical supplies) و برگزاری نمایشگاه ایران هلث، اظهارداشت: با توجه به نام گذاری سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری در این نمایشگاه چالش های پیش روی تولیدکنندگان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در بسته حمایتی پروانه حمایتی موقت تولیدکنندگان به پروانه دائم تبدیل می شود تا صادرات به کشورهای دیگر را به راحتی انجام دهند.

بیگلر ادامه داد: ما به محصولاتی تولید داخل اطلاق می کنیم که بالای ٥٠ درصد قطعات را در ایران تولید کرده باشند. نظارت و کنترل ما به سمت محصولات نهایی رفته و در سطح عرضه این نظارت ها انجام می شود.

وی افزود: این مسیرها به این دلیل انجام شده که تولیدکنندگان بتوانند محصولات خود را با حداقل هزینه تولید کنند.

بیگلر با اعلام اینکه در حدود ١٨٠ شرکت خارجی در نمایشگاه ایران هلث شرکت می کنند، گفت: حدود ٤٧٠ شرکت داخلی نیز در نمایشگاه(Exhibition)حضور خواهند داشت.

وی تاکید کرد: هدف این است که بتوانیم محصولات خودمان را به جهان ارائه کنیم و توانایی های ما شناسایی شود.

بیگلر افزود: سال گذشته با ١٠ برند معروف توانستیم تفاهم نامه هایی را امضا و سرمایه گذاری مشترکی را آغاز کنیم که امیدواریم در سال جاری محصول این تفاهم ها را ببینیم.

مدیرکل نظارت بر ملزومات و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، در ادامه گفت: از حدود ٤٥٠ واحد تولیدی سطح کشور، ١٥ درصد شرکت های دانش بنیان هستند که در نمایشگاه امسال حضور دارند.

وی ادامه داد: این فرصت مناسبی برای شرکت های دانش بنیان است و امیدواریم با ارتباط روز افزون دانشگاه با صنعت بتوانیم برخی از نیازها را از طریق شرکت های دانش بنیان برطرف کنیم.

بیگلر با اعلام اینکه نمایشگاه ایران هلث از ٢٥ اردیبهشت با حضور وزیر بهداشت افتتاح می شود و تا ٤ روز ادامه دارد، گفت: سال گذشته حدود ٧٠ میلیون دلار ارزش صادرات تجهیزات پزشکی ما بود و هدف این است که این مقدار در سال جاری ۲ برابر شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: