کد خبر: ۱۵۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 14
آیا می‌دانید زمانی که مداد را برمی‌دارید و یک گل می‌کشید این کار باعث از بین بردن استرس، افسردگی و ترس می‌شود و حتی می‌تواند به کاهش درد و سایر عوامل فیزیکی در شما کمک کند. هنر درمانی «Artherapy» فعالیت‌های هنری ساده است که به ابراز احساسات در افراد کمک می‌کند.
 شفا آنلاین:   هنر درمانی<Art Therapy> ازجمله شاخه‌هایی است که در سال‌‌های اخیر توجه هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری در ایران به آن جلب شده است. تا جایی که امروز در مراکز مختلفی چون بیمارستان‌ها ، آسایشگاه‌های روانی و بهزیستی با توجه به این مهم، کلاس‌های مختلف درمانی ازجمله تئاتر، سینما، موسیقی و هنرهای تجسمی در حال برگزاری است و جشنواره‌های مختلفی نیز در این سال‌ها با عناوین چون؛ جشنواره تئاتر معلولین، جشنواره موسیقی معلولین و غیره برگزارشده است. در این مطلب سعی شده تا به تاثیر روانی هنر درمانی بیشتر پرداخت شود.

به گزارش شفا آنلاین:آیا می‌دانید زمانی که مداد را برمی‌دارید و یک گل می‌کشید این کار باعث از بین بردن استرس، افسردگی و ترس می‌شود و حتی می‌تواند به کاهش درد و سایر عوامل فیزیکی در شما کمک کند.
هنر درمانی «Artherapy» فعالیت‌های هنری ساده است که به ابراز احساسات در افراد کمک می‌کند.
در این هنر درمانی، احساسات، افکار و هر آنچه از طریق کلمات قابل‌بیان نیست از طریق نقاشی، مجسمه یا کلاژ بیان می‌شود. از طریق کار با مواد هنر، افراد مهارت‌های جدید کسب می‌کنند و ایده‌های خود را از طریق رسانه‌های تصویری توسعه می‌دهند اکثر افراد از این طریق احساس رضایت می‌کنند.
در سراسر ایالات‌متحده، هنر درمانی با ارائه فعالیت‌های خلاق به بیماران مبتلابه سرطان و خانواده‌های آنان به کاهش استرس، اضطراب و کاهش درد و تهوع در سرطان کمک می‌کند.
هنر درمانی به‌طور طبیعی در بدن باعث کاهش فشارخون و حتی انتشار مواد شیمیایی در مغز می‌شود که در بهبود بیماری افسردگی موثر است. درمانگران هنر، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی هستند که به‌طور خاص برای کار با انواع جمعیت‌های بیمار، ازجمله کسانی که با بیماری‌های پزشکی سروکار دارند، آموزش‌دیده است. آن‌ها از طریق هنر و با استفاده از انواع هنر مانند مواد نقاشی، رنگ، رسانه‌های کولاژ-مخلوط و خشت برای گلدان به بیان احساسات می‌پردازند و کمک به رفع نگرانی و درگیری‌های روزمره افراد از طریق هنر درمانی می‌کنند. در بیمارستان، درمانگران هنر با بیماران مبتلابه سرطان از همه سنین کار می‌کنند. همچنین به خانواده‌های مبتلابه سرطان با ارائه فعالیت‌های هنری کمک می‌کنند. اگر شما دسترسی به یک برنامه درمانی هنری ندارید، در زیر برخی فعالیت‌های هنری ساده ارائه‌شده، که هرکسی می‌توانید در خانه و یا در بیمارستان انجام دهد: «قلم و کتاب کوچک (چند ورق کاغذ) بخرید و با کشیدن مجموعه‌ای از نقاشی‌ها احساس خود را بیان کنید، سعی کنید از رنگ و شکل و خطوط استفاده کنید تا بتوانید احساسات امروزتان را بیان کنید، هرگز در مورد شکلی که در آخر ایجاد می‌شود نگران نباشید چراکه در آخر هیچ نمره‌ایی به شما نخواهند داد. فقط از این کار لذت ببرید و سعی کنید در طول این فعالیت خلاق باشید.
اگر با نقاشی کشیدن به آرامش نمی‌رسید مجله، عکس و کارت‌پستال و عکس‌هایی که به شما تسکین می‌دهند را جمع‌آوری کنید. با استفاده از قیچی عکس‌های موردعلاقه خود را بریده و با چسب کولاژ آن‌ها را در یک ورق بزرگ از کاغذ یا مقوا بچسبانید اتاق بیمارستان یا خانه آن‌ها را ببینید و از آن‌ها لذت ببرید. هنگامی‌که شما نمی‌دانم چگونه به توصیف علائم و یا احساسات خود بپردازید یا نمی‌دانید چگونه با دکتر خود صحبت کنید سعی کنید احساسات خود را در کتاب مصورتان منتقل کنید.
اگر شما یک دوست سرطانی دارید یا عضوی از خانواده اتان سرطان دارد «ArRx Box» را به آن‌ها معرفی کنید.
فروشگاه عرضه وسایل هنری و فروشگاه‌های کتاب بروید؛ کتاب کوچک، مداد رنگی و آبرنگ و قیچی و چسب بخرید و آن‌ها را داخل جعبه‌های رنگارنگ و یا سبد خرید نگه‌دارید.
بسیاری از بیمارستان‌ها بخش‌هایی برای هنر درمانی دارند چک کنید که آیا بیمارستانی که در آن بستری هستید شامل این بخش است؟
برای کسب اطلاعات بیشتر در مراکز درمانی است و ارائه این خدمات، با نوع انجمن حرفه‌ای هنر درمانی یا انجمن سرطان در کشور خود تماس بگیرید.
همان‌طور که بسیاری از هنرمندان به ما نشان داده‌اند، خلاقیت به‌عنوان یک کاتالیزور برای احساسات منفی در خدمت ما هستند. بسیاری از افراد شفا از طریق بیان هنری را تجربه کرده‌اند . درگذشته، نیروهای آمریکایی این موضوع را در پرتره‌های خود نوشته‌اند.
کیسی شانون هنرمندی که دچار سکته مغزی شد و با استفاده از قدرت هنر به‌سلامتی روحی و روانی دست‌یافت. همچنین هانری ماتیس با استفاده از قدرت هنر توانست زندگی دوم را بعد از تشخیص سرطان آغاز کند.
در سال 2015 منهتن هنر بین‌المللی، نمایشگاهی را تحت عنوان «قدرت شفا از طریق هنر» برپا کرد موضوع کلی این نمایشگاه بر این موضوع بود که چگونه هنر می‌تواند افراد را از غم و افسردگی و اضطراب نجات دهد.سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: