کد خبر: ۱۵۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 12
در کشور ما ۳۵ درصد از افراد مبتلا به کبد چرب بالای ۵ درصد هستند و در بیشتر افراد، این بیماری بدون علائم شیوع و پیشرفت می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>چاقی تنها عامل ایجاد کبد چرب(Fatty Liver) در افراد نیست و فقط ۲۰ درصد از افرادی که چاق هستند به کبد چرب مبتلا می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین،رضا ملک زاده متخصص گوارش و کبد گفت: در کشور ما ۳۵ درصد از افراد مبتلا به کبد چرب بالای ۵ درصد هستند و در بیشتر افراد، این بیماری بدون علائم شیوع و پیشرفت می‌کند که ممکن است در اثر این بیماری بیشتر افراد زودتر از سن معمول به سکته مغزی، قلبی، فشار خون و نارسایی کلیه مبتلا شوند.

وی تاکید کرد: البته باید در نظر داشت که چاقی تنها عامل ایجاد کبد چرب در افراد نیست و فقط ۲۰ درصد از افرادی که چاق هستند به کبد چرب مبتلا می‌شوند و ژنتیک و عوامل محیطی نیز در ایجاد این بیماری بی تاثیر نیست.

علائم کبد چرب
این متخصص(Expert) گوارش و کبد بیان کرد: نمی‌توان به طور قطع و به یقین گفت که علائمی همچون لاغری، زردی چشم، پف دستان، خال صورت و داغ شدن کف پا نشانه‌های کبد چرب است، زیرا این بیماری علائم خاصی ندارد، اما نشانه هایی همچون چاقی ناحیه شکم در بروز این بیماری نقش موثری دارد.

برچسب ها: کبد چرب ، سلامت ، فشارخون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: